۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۳۸

استاندار کرمانشاه:

کارکرد دولت برای تصدی امور اقتصادی پایین آمده است

کارکرد دولت برای تصدی امور اقتصادی پایین آمده است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: کارکرد بخش دولتی برای نقش آفرینی وتصدی امور اقتصادی پایین آمده وپیام‌ها حاکی از آن است که نبایدروی بودجه دولت حساب کرد واز سر اضطرار به بخش خصوصی روی آوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله رازانی شامگاه چهارشنبه در جلسه‌ای که تحت عنوان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این جلسات بهتر است ماهی یک بار با حور نماینده‌های استان برگزار شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکل اول در کشور مسائل اقتصادی است، بر ضرورت گفتگوی بخش دولتی و خصوصی تاکید کرد و افزود: استان کرمانشاه رتبه دوازدهم کشور را از نظر توسعه زیرساخت‌ها دارد.

رازانی افزود: امروز کارکرد بخش دولتی برای نقش آفرینی و تصدی امور اقتصادی پایین آمده و پیام‌ها حاکی از آن است که نباید روی بودجه دولت حساب کرد و سهم‌ها هر سال از سال قبل کمتر می‌شود و راهی نیست جز اینکه از سر اضطرار و ناچاری به بخش خصوصی روی آوریم.

وی با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی گفت: قانون اساسی مطابق با شرایط روز نیست و اگر لازم بود متمم بخورد سهم بخش خصوصی باید بیشتر شود.

رازانی با تاکید بر اینکه نقش بخش خصوصی به عنوان یک چاره  در سطح ملی بیشتر شود، افزود: باید تعامل همفکری و ارتباط با بخش خصوصی بیشتر شود و بخش دولتی اختیارات دارد و این تعامل در قالب شورای گفتگو انجام پذیرد.

وی به فرازی از وصیت نامه امیرمومنان(ع) اشاره کرد که آن حضرت خطاب به فرزندان بزرگوارشان فرمودند؛ بر شماد باد گفتگو و بخشش و مبادا به هم پشت کنید و از هم روی گردانید و ارتباطات را قطع کنید؛ و این توصیه امام علی(ع) با موضوع این جلسه و ارتباط بخش دولتی و خصوصی تناسب دارد.

رازانی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات هنوز در استان ایجاد نشده، افزود: موضوع مالیات علی الراس حکم شدیدی است و گاهی سازمان‌ها را نابود می‌کند.

وی گفت: مالیات‌های علی الراس در نظام مالیاتی مثل حکم اعدام در نظام کیفری است فرار از مالیات زیاد داریم اما مالیات علی الراس ویرانگر است و رعشه بر اندام می‌اندازد.

کد خبر 3826889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha