۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۱

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

راهپیمایی اربعین فرصتی برای تقویت نظام فرهنگی شیعه است

راهپیمایی اربعین فرصتی برای تقویت نظام فرهنگی شیعه است

تهران- یک استاد دانشگاه گفت:راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین یکی ازظرفیت های ویژه تشیع به شمارمی رودکه در این فرصت، نظام فرهنگی شیعه با رویکرد مبتنی بر وحدت و یکپارچگی تقویت می شود.

حسین نیک اندیش در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح ابعاد اجتماعی و فرهنگی راهپیمایی اربعین اظهار داشت:این واقعه عظیم، نمودی از ارزش های ناب انسانی و اخلاقی است که در قالب حضوری باشکوه متجلی می شود که تأثیرات و بازخوردهای فرهنگی و اجتماعی آن نه تنها در جهان اسلام، بلکه در عرصه بین المللی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

استاد دانشگاه عنوان کرد:حضور میلیونی شیعیان و گروه ها، طیف ها و اقشار گوناگون و متعدد از جهان اسلام در پهنه ای مشخص از جغرافیای منطقه خاورمیانه و غرب آسیا حاکی دستاوردهای متعددی است که با اتکا به آن می توان ارزش ها و پیام های نهفته در مکتب تشیع و اسلام را با صدایی رسا و شفاف و توأم با عشق و دلدادگی به اهل بیت(ع) در جهان بیان کرد.

وی افزود:در این واقعه عظیم، عظمت و اقتدار شیعه در کمال آرامش و همزیستی متجلی و وحدت و یکپارچگی و همبستگی که در میان اقشار، گروه ها، طیف ها و اقوام گوناگون از اقصی نقاط جهان دیده و مشاهده می شود، الگویی بی بدیل برای جوامع آزادی خواه به شمار می رود که با اتکا به آن می توان با هم افزایی فرهنگی در مسیری مشخص و واحد که همان شعار آزادگی، ایثار و نشر فرهنگ عاشورایی است، گام برداشت.

نیک اندیش عنوان کرد:در دنیایی که هجمه های فرهنگی و رشد و نشر انحرافات اخلاقی و رفتاری به روش های متعدد ظهور و بروز پیدا می کند، باز تولید و باز توزیع این شکوه و عظمت بی نظیر در راهپیمایی اربعین نشان از تعمیق  دلبستگی هایی است که بعداز گذشت ۱۴ قرن، نه تنها فراموش و منزوی نشده، بلکه هر ساله در ابعاد و دامنه ای وسیع تر نسبت به گذشته به تصویر کشیده می شود.

استاد دانشگاه گفت:این ظرفیت عظیم فرصتی ویژه، بالقوه و ماندگار به شمار می رود که می توان با تکیه به آن، همپوشانی فرهنگی را ارتقا داد و در سایه آن توطئه ها و دسیسه های نظام ها و رژیم های معاند را که درصدد اختلاف افکنی میان صفوف مسلمین هستند را خنثی و بی اثر ساخت.

وی در خاتمه یادآور شد:می طلبد در تمامی برنامه ریزی و دستورکارهای فرهنگی، فرصت های این واقعه عظیم به عنوان نقشه راهی جامع و کامل مد نظر قرار گرفته که بدون تردید اثرات آن در حصول نتایج مطلوب تر و نائل شدن به توفیقات پایدار فرهنگی غیر قابل انکار خواهد بود.

کد خبر 3826956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha