۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶

استاندار یزد خبر داد:

ایجاد ۱۷ هزار شغل در یزد/ نرخ بیکاری ۱۱.۸ درصد

ایجاد ۱۷ هزار شغل در یزد/ نرخ بیکاری ۱۱.۸ درصد

یزد- استاندار یزد از ایجاد ۱۷ هزار شغل در یزد خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰ هزار شغل و امسال نیز حدود هفت هزار شغل در استان یزد ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر دادگستری در تالار اندیشه استاندار یزد برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد توانسته به رغم رکود موجود در بازارهای داخلی و جهانی، نرخ بیکاری را ثابت نگاه دارد.

وی عنوان کرد: نرخ بیکاری یزد در سال گذشته ۱۱.۸ درصد بود که این میزان در سال جاری ثابت مانده و تا تابستان ۹۵ همچنان ۱۱.۸ درصد بوده است.

میرمحمدی ادامه داد: برخی واحدهای صنعتی و تولیدی استان یزد با مشکل فروش مواجه بوده اند اما به رغم اینکه ناچار به انبار کردن محصول خود بودند، تولید را متوقف نکردند و اجازه ندادند کارگری بیکار شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه برخی واحدهای صنعتی و تولیدی استان یزد نیز با مشکلات جدی نقدینگی مواجه هستند، افزود: اغلب این واحدهای کوچک و متوسط در سایت بهین یاب برای دریافت تسهیلات تکلیفی دولت ثبت نام کردند و پرونده ۲ هزار و ۱۸ واحد در کارگروه رفع موانع تولید بررسی شد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه تعدادی از این واحدها به بانکها معرفی شده اند، افزود: تعدادی از این واحدها هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده اند که امیدواریم با توجه به قوانین و ضوابط موجود هرچه سریعتر تسهیلات آنها نیز پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد، پروژه‌های نیمه تمام نیز مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: ۳۱۰ پروژه عمرانی از پروژه‌های نیمه تمام استان یزد برای واگذاری به بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت که تاکنون پنج مورد از آنها واگذار شده و ۱۰ مورد دیگر نیز در حال انجام مذاکره با متقاضیان برای واگذاری است.

میرمحمدی در این جلسه همچنین به تشریح دیگر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان یزد در حوزه های کشاورزی، صادراتی، صنعتی، معدنی، زیرساختی، نیروی انسانی و ... پرداخت.

کد خبر 3827318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha