۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۵

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

۸۰۰۰نفر در استان مرکزی چشم به راه دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج

۸۰۰۰نفر در استان مرکزی چشم به راه دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج

اراک- مدیرکل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی گفت: هم اکنون هشت هزار نفر در مرکزی در صف دریافت وام قرض الحسنه ازدواج هستند و پیگیریم این تعداد تسهیلات تا پایان سال پرداخت شود.

مجید نیکی ملکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در استان مرکزی، اظهار داشت: تاکنون هشت هزار فقره تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده و هشت هزار نفر نیز در صف پرداخت تسهیلات قرضه الحسنه ازدواج هستند.

وی در رابطه با پیگیری هایی که در جلسه با بانک مرکزی انجام شده، افزود: طی پیگیری هایی که داشتیم مقرر شد ظرف مدت سه ماه پس از سفر رئیس جمهور به استان و تا پایان بهمن ماه سال جاری، هشت هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات به متقاضیان وام ازدواج در استان پرداخت شود.

سهمیه بانک های استان در پرداخت وام ازدواج مشخص شد

مدیرکل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی بیان کرد: در حال حاضر سهم هر یک از بانک های استان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مشخص شده و به آنها ابلاغ خواهد شد و اگر مشکل و موانعی در این زمینه باشد تلاش خواهیم کرد رفع شود.

نیکی ملکی با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه اشتغال مددجویان، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ابلاغ شد که ۲۱میلیارد تومان از این مبلغ در قالب بودجه سال ۹۵، در نظر گرفته شده و تاکنون ۷۰درصد از این مبلغ تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان ساخت: تخصیص ۵۰میلیارد تومان اعتبار علاوه بر ۲۱ میلیارد تومان ذکر شده نیز برای اشتغال مددجویان کمیته امداد، در سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی مصوب شد.

پرداخت ۳۴۸میلیاردتومان تسهیلات به صنایع استان مرکزی

مدیرکل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق به واحدهای صنعتی استان مرکزی پرداخت شده است.

وی افزود: از این مبلغ ۱۸۱میلیارد تومان تسهیلات از طریق طرح ایجاد رونق و سامانه بهین یاب به واحدهای صنعتی که از این روش اقدام به درخواست تسهیلات کرده بودند، اعطا شد.

نیکی ملکی ادامه داد: همچنین تسهیلاتی که طی سال جاری تاکنون از طریق بانک ها به طور مستقیم به صنایع استان پرداخت شده نیز ۱۶۷ میلیارد تومان است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان مرکزی بیان کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی دچار مشکل استان مرکزی تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و تاکنون ۷۸ از تسهیلاتی که باید پرداخت می شد انجام شده و تلاش داریم ۲۲درصد باقیمانده نیز تا پایان سال پرداخت شود.

یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند

نیکی ملکی افزود: در حال حاضر به علت آنکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند، ثبت نام جدیدی در این سامانه انجام نمی شود تا درخواست های قبلی محقق شود.

وی خاطرنشان ساخت: عملکرد پرداخت تسهیلات واحدهای صنعتی استان در حال حاضر بالاتر از متوسط کشوری است و جزو ده استان اول هستیم، اما انتظارات بخش غیردولتی و واحدهای صنعتی و کشاورزی برای تسریع پرداخت و افزایش مبلغ تسهیلات برآورده نشده است.

بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات رونق مشارکت مناسبی ندارند

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان مرکزی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد وضعیت عملکرد بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات رونق تولید، گفت: مشارکت بانک های دولتی برای پرداخت تسهیلات رونق به واحدهای صنعتی نسبتا خوب بوده اما متاسفانه مشارکت مناسبی از سوی بانک های خصوصی برای پرداخت تسهیلات رونق انجام نشده و به علت همین مساله دریافت تسهیلات از بانک های دولتی مدنظر مدیران واحدهای صنعتی قرار داشت.

عدم مشارکت موثر بانک های خصوصی و صندوق ها در پرداخت تسهیلات موضوع جدیدی نبوده و سالیان زیادی است که این مشکل مطرح است و به دنبال راهکاری برای افزایش تحرک بانک های خصوصی برای اعطای تسهیلات رونق به واحدهای صنعتی هستیم.

کد خبر 3828240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha