۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۹:۲۸

افتتاح دوره زبان‌آموزی در دانشگاه پولدیف بلغارستان

افتتاح دوره زبان‌آموزی در دانشگاه پولدیف بلغارستان

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه استان پلودیف دوره جدید آزاد آموزش زبان فارسی را در دانشگاه این شهر ، افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی  با حضور در کلاس درس زبان فارسی در دانشگاه پلودیف بلغارستان با زبان آموزان دوره جدید دیدار و برای آنها از فرهنگ و هنر ایران زمین در فضای دوستانه سخن گفت.

 او  با تقدیر از تلاش های استاد زبان فارسی درشهر  پلودیف افزود : ترویج زبان فارسی مهمترین بخش از فعالیتهای فرهنگی ایران در بلغارستان  است  و از استقبال بلغاریان از زبان و فرهنگ ایرانی خوشحال هستیم .

 محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی  زبان و فرهنگ بلغاری و ایرانی را دارای شباهتها و اشتراکات فراوان دانست و اظهار اطمینان کرد: دوره شرکت کنندگان و زبان آموزان ، موجب برکت و منفعت فراوان خواهد بود.

رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان ، زبان فارسی را کلید فهم ادبیات، فلسه و عرفان ایرانی خواند و آشنایی با بزرگان ادب و دانش، همچون سعدی و خیام و مولانا را از گذرگاه این زبان میسر دانست.

وی همچنین از امکان اعزام  فراگیران ممتاز برای دوره ی تکمیلی به ایران خبر داد.

نماینده بنیاد  سعدی  همچنین  با اشاره به  شباهتهای فرهنگ پارسی و بلغاری افزود: فارسی هویت ایرانیان  و از ریشه‌های مشترک قوم‌های بلغاری و ایرانی است.

 رایزن فرهنگی کشورمان اظهار امیدواری کرد تا فراگیران زبان فارسی، بتوانند آثار ادبی ایران را با زبان اصلی بخوانند  و بدون واسطه از منابع الهامی زبان فارسی در بهبود زندگی خود استفاده کنند.

کیانی  خاطر نشان کرد: فارسی زبان خردمندی ها و کلید گنجینه معنوی و راه دستیابی به میراث سخن و دانش بزرگان است که شما زبان آموزان می توانید گوهرهای عقلانیت و معنویت را در اقیانوس زیبای زبان فارسی بیابید.

رایزن فرهنگی ایران همچنین از فراگیران زبان فارسی پلودیف دعوت نمود تا از امکانات کتابخانه‌ای و آموزشی رایزنی فرهنگی در شهر صوفیه بدون محدویت زمانی  استفاده کنند و در برنامه‌های مختلف رایزنی فرهنگی شرکت کنند. 

 نماینده بنیاد سعدی ضمن اعطای گواهینامه‌های پایان دوره زبان آموزان ممتاز دوره آموزشی پیشین گفت:  دانشجویان فراگیرزبان فارسی از حمایت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای گذراندن تحصیلات عالیه در ایران بهره‌مند می‌شوند.

در پایان این دیدار فراگیران زبان فارسی خواستار برگزاری دوره‌های پیشرفته زبان فارسی در دانشگاه پلودیف شدند که  رایزن فرهنگی کشورمان  نیز با استقبال از این پیشنهاد وعده داد تا این دوره در ماه آینده  و به صورت دو هفته یک بار برگزار شود .

یادآوری می‌شود این دوره از آموزش زبان فارسی در سطوح مقدمانی و متوسطه و دو روز در هفته و بمدت ۶۶ ساعت آموزشی  توسط استاد بلغاری ایرانی تبار  برگزار می‌شود. 

کد خبر 3828257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha