۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵

با حضور در قطب مذهبی ورامین؛

اجتماع بزرگ عزاداران درامامزاده یحیی(ع)/ ورامینی ها حماسه آفریدند

اجتماع بزرگ عزاداران درامامزاده یحیی(ع)/ ورامینی ها حماسه آفریدند

ورامین-همزمان با روز اربعین حسینی، اجتماع عزاداران و هیئات مذهبی شهرستان ورامین در امامزاده یحیی(ع) برگزار و بار دیگر عشق و ارادت مردم این خطه به اهل بیت عصمت و طهارت به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با اربعین حسینی و با حضور عزاداران و هیئات مختلف مذهبی، اجتماع مردم شهرستان ورامین در امامزاده یحیی(ع) برگزار شد.

عزاداران ورامین از ساعات اولیه صبح و در قالب دسته جات عزاداری، خود را به امامزاده یحیی(ع) رسانده و در سوگ اربعین شهادت سید و سالار شهیدان به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

برخی از هیئات مذهبی نیز با راه اندازی دسته عزاداری، در مراسم و اجتماع مردم شهرستان ورامین در امامزاده یحیی(ع) حاضر شدند.

اجتماع مردم ورامین در قطب مذهبی شهرستان

مردم شهرستان ورامین که در حوزه پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا با راه اندازی چندین موکب خوش درخشیدند، در مراسم روز اربعین نیز حماسه آفریدند.

حضور نوجوانان و آینده سازان ایران اسلامی با پیراهن های مشکی در این مراسم نیز یکی از نمادهای عشق و دلدادگی مردم دیار ۱۵ خرداد به اهل بیت عصمت و طهارت بود.

مردم ورامین دلبستگی خود به اهل بیت را به نمایش گذاشتند

حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و امام جمعه موقت ورامین در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که طی سال های اخیر اجتماع مردم این منطقه در روز اربعین حسینی در امامزاده یحیی(ع) برگزار می شود، اظهار داشت: عاشقان و دلدادگان سید و سالار شهیدان آرزو داشتند که در روز اربعین در کربلای معلی حاضر باشند و امروز به عنوان جاماندگان از زائران اربعین، حماسه آفریدند.

وی افزود: امامزاده یحیی(ع) از جمله شخصیت های بزرگ و برجسته مدفون در ورامین محسوب می شود که بر اساس تصمیم مسئولان شهرستان، قرار است به عنوان قطب مذهبی منطقه معرفی و استفاده هر چه مطلوب تری از این مکان مقدس شود.

محمودی ادامه داد: تجمع بزرگ و محوری مردم شهرستان ورامین در روز اربعین حسینی در امامزاده یحیی(ع) برگزار می شود و مردم این منطقه تلاش دارند تا در این مراسم عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان دهند.

جهان قدرت و اقتدار شیعه را درک می کند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: در روز اربعین حسینی، جهان به خوبی قدرت و اقتدار شیعه را درک می کند و بدون تردید اجتماع عزاداران حسینی، ترس و نگرانی دشمن را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مراسم اربعین حسینی بویژه راهپیمایی عظیم اربعین، بسیاری از نقشه ها و توطئه های دشمن در طول یکسال را خنثی می کند و بدون تردید زمینه ساز گسترش و تعمیق ارزش ها و فرهنگ تشیع خواهد شد.

حجت الاسلام رضا غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین نیز اظهار داشت: ستاد اربعین در شهرستان ورامین از مدت ها پیش تشکیل و برنامه ریزی لازم برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم اربعین حسینی پیش بینی شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم ستاد اربعین و همفکری مسئولان، تجمع عزاداران حسینی درامامزاده یحیی(ع) شهرستان ورامین برگزار شد که بدون تردید برکات و دستاوردهای فراوانی را برای شهرستان به همراه خواهد داشت.

غلامی ادامه داد: تلاش شد تا حضور هیئات مذهبی و عزاداران حسینی در مراسم اربعین سال جاری نسبت به سال گذشته پررنگ تر باشد.

وی بیان داشت: مردم شهرستان ورامین همواره عشق و ارادت خود را به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و ارزش های دینی به نمایش گذاشتند و در روز اربعین حسینی بار دیگر این مهم را به اثبات رساندند.

کد خبر 3829180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha