۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱

نویسنده موتورک در گفت و گو با مهر:

معرفی شهدا با زبان کودکانه به آینده سازان کشور ضروری است

معرفی شهدا با زبان کودکانه به آینده سازان کشور ضروری است

پاکدشت-نویسنده کتاب موتورک گفت: معرفی شهدا با زبان کودکانه به آینده سازان کشور ضروری است.

جابر کنگرلو نویسنده کتاب موتورک در گفت و گو با خبرنگار مهر، توجه جدی به زندگی و سیره عملی شهدا را برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان کشور مهم دانست و اظهار داشت: با توجه به چاپ و انتشار کتاب های متعدد و ارزشمند در حوزه ادبیات دفاع مقدس و پرداختن به جنبه های مختلف زندگی شهدای معزز برای نسل های جوان، جای خالی ادبیات کودک و نوجوان در این حوزه بسیار احساس می شد.

کنگرلو یکی از دلایل فاصله گرفتن نسل سوم جامعه نسبت به زندگی شهدا، نپرداختن صحیح به مسائل واقعی زندگی آن ها دانست و افزود: به دلیل عدم پرداختن نویسندگان به جنبه های دیگر زندگی شهدا، نسل سوم و چهارم تصور می کنند که شهدا نسلی خاص بوده اند که  بنده با نوشتن این کتاب سعی کردم بگویم شهدا از ما و در کنار ما می زیستند.

وی با اشاره به ضروت توجه به درخواست ها و نیازهای کودکان در حوزه کتاب و کتابخوانی افزود: بسیار خوب است که شهدا را آنگونه که هستند، معرفی کنیم ولی کودکان دوست دارند با زبان خود از زندگی شهدا آگاهی یابند که باید به این نکته توجه بیشتری شود.

نویسنده کتاب موتورک، پردازش صحیح به زندگی شهدا را از مهمترین علل ماندگار شدن آن ها دانست و افزود: پردازش صحیح به زندگی حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس و معرفی آن ها به نسل های کودک و نوجوان کاری سخت و مهم است که مسئولین این حوزه باید توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

وی با اشاره به برکات و دستاوردهای توجه به سیره عملی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: پرداختن به سیره عملی شهدا باعث رشد و تعالی نویسندگان و پژوهشگران در این حوزه گردیده است.

نویسنده کتاب موتورک با بیان کمبودهای کتاب در حوزه کودک و نوجوان افزود: از دوستان نویسنده درخواست می کنم تا برای آشنایی کودکان با همان زبان شیرین کودکانه، زندگی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را بیان کنند تا مادران و پدران، آن ها را در کنار کتب دیگر برای آینده سازان کشور بخوانند.

کنگرلو با تشریح موضوع و محتوای کتاب موتورک گفت: موضوع کتاب موتورک به حرکت صحیح شهید حمیدکنگرلو می پردازد.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس درخواستی از خانواده های ایرانی داشت وگفت: از خانواده ها می خواهم تا با تهیه و خواندن داستان های واقعی درباره شهدا، تلاش کرده تا کودکان خود را برای ساختن آینده ای متعالی آماده کنند.

کد خبر 3830162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha