۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

کارگردان «امشب خورشید می‌درخشد»:

درباره محمدعلی حدت مستند می‌سازم/ گرافیستی به دور از هیاهو

درباره محمدعلی حدت مستند می‌سازم/ گرافیستی به دور از هیاهو

حبیب نریمانی که مشغول ساخت مستندی درباره محمدعلی حدت یکی از گرافیست‌های پیشکسوت کشورمان است، عنوان کرد که ۶۰ درصد از فیلمبرداری کار به پایان رسیده است.

حبیب نریمانی کارگردان عرصه مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های جدید خود گفت: بعد از ساخت مستندهای تلویزیونی تصمیم به ساخت یک اثر با عنوان «امشب خورشید می درخشد» با محوریت زندگی محمدعلی حدت گرفتم که تیم تولیدکننده این اثر من و همسرم هستیم.

وی افزود: این اثر درباره محمد علی حدت یکی از نقاشان، گرافیست ها و طراحان پوستر بنام است که بدون هیچ هیاهوی خبری در اصفهان زندگی می کند و وقتی من رزومه او را خواندم و انزوای او را دیدم تصمیم به ساخت این مستند گرفتم.

نریمانی با اعلام اینکه حدت از سال ۴۸ تا ۷۷ بالغ بر ۵۰۰ پوستر فیلم سینمایی طراحی کرده است اما هیچگاه رسانه ها به او نپرداخته اند، بیان کرد: پس از چهار ماه مذاکره، او را راضی کردم تا با ما به همکاری بپردازد. تاکنون هم حدود ۶۰ درصد از فیلمبرداری «امشب خورشید می درخشد» به پایان رسیده است.

این کارگردان ادامه داد: ما برای ضبط صحنه های مربوط به زندگی آقای حدت به اصفهان رفتیم ولی بخشی از کار هم در تهران ضبط می شود.

نریمانی گفت: ما در طول این مستند با هنرمندانی که او به طور مداوم با آنها سرو کار داشته است، مصاحبه کرده ایم برای مثال با عبدالله علیخانی، کامران قدکچیان، رضا بانکی، رضا صفایی، احمد مسعودی و ... صحبت کرده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ابتدا قرار بود این مستند در ۶۰ دقیقه تهیه شود اما با توجه به متریالی که در دستمان است فکر می کنم در  ۸۰ دقیقه تولید و تا ۳ ماه آینده آماده نمایش شود.

محمدعلی حدت، طراح و نقاش که کارش را در اواخر دهه چهل آغاز کرد در کنار مرتضی ممیز یکی از پرکارترین طراح‌ان پوستر است. او در طول سه دهه برای بیش از ۲۵۰ فیلم پوستر طراحی کرده است. حدت در اواخر دهه هفتاد با شروع به کار نسل فتوشاپ و رواج پوسترهای کامپیوتری، با این حرفه وداع کرد. از جمله آثار حدت، پوستر اکران دوم «رضا موتوری»، «فرار از تله»، «دونده»، «ترنج»، «گنج» است.

کد خبر 3830226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha