۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۴

طی موج بازگشت زائران اربعین حسینی؛

۲۸۰۰۰ دستگاه سواری و اتوبوس به استان کرمانشاه وارد شد

۲۸۰۰۰ دستگاه سواری و اتوبوس به استان کرمانشاه وارد شد

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در موج بازگشت زائران از کربلای معلا تا کنون ۰۰۰ ۲۸ دستگاه سواری و اتوبوس به استان کرمانشاه وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" گفت: در موج بازگشت زائران از کربلای معلا تا کنون ۱۰۲۴ دستگاه اتوبوس و ۲۷ هزار و ۸۰۴ دستگاه خودروی سواری حامل زائران اربعین وارد استان کرمانشاه شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: به حول قوه الهی مراسم اربعین امسال نیز در نهایت آرامش و امنیت برگزار شد و خدمت رسانی به زوار تا بازگشت آخرین کاروان از کربلای معلا نیز در استان کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پلیس استان کرمانشاه نیز در راستای انتظام بخشی و تأمین امنیت زوار از حضور حداکثری پرسنل و نیز ظرفیت پلیس افتخاری بهره گفت و ۶۱ واحد گشت جاده ای نیز محورهای مواصلاتی استان را تحت کنترل قرار دادند.

مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: برپایی موکب های پلیس در شهرهای استان و ارائه خدمات انتظامی، مشاوره ای و پذیرایی بخشی از اقدامات این نیرو در اربعین امسال بود و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

سردار امان اللهی در ادامه گفت: با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین نسبت به سال گذشته و نزدیک بودن مرز مهران به سرزمین کربلا، درخواست ها برای تردد از این مرز بیش از مرزهای چزابه و شلمچه بود.

وی بیان داشت: در این ایام به دلیل بسته شدن مرز مهران و ترافیک سنگین در جاده های ایلام، بیش از ۲۵ هزار دستگاه سواری و اتوبوس به مرزهای چذابه و شلمچه هدایت شدند.

فرمانده انتظامی استان افزود: بر همین اساس تعداد زوار هدایت شده به مرزهای شلمچه و چزابه از استان کرمانشاه به ۱۳۴ هزار و ۵۴۳ نفر رسید.

سردار امان اللهی از دستگیری ۱۶۹ تبعه خارجی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند خبر داد و افزود: دو هزار و ۳۹۱ تبعه نیز که بدون گذرنامه و روادید قصد خروج از کشور را داشتند، به پایتخت بازگردانده شدند.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۷۳۸ تبعه دارای مدارک قانونی نیز به مرزهای شلمچه و چزابه هدایت شدند.

مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: در موج بازگشت زائران از کربلای معلا تا به امروز ۱۰۲۴ دستگاه اتوبوس و ۲۷ هزار و ۸۰۴ دستگاه خودروی سواری حامل زائران اربعین وارد استان کرمانشاه شده است.

سردار امان اللهی عنوان کرد: علی رغم بسته بودن مرز سومار، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های استان برای تأمین امنیت و رفاه زوار محترم، تمام توان و امکانات خود را بسیج کردند تا میزبان شایسته ای برای این عزیزان باشند.

مقام ارشد انتظامی استان در پایان یادآور شد: پلیس خادم مردم است و تمام تلاش خود را به کار می گیرد که خدمتگزار لایقی برای آنان باشد، لذا امیدواریم زائران قانونمدار نیز در دور بازگشت، نهایت همکاری را با این مجموعه داشته باشند.

آماده باش پلیس برای موج بازگشت زائران اربعین حسینی(ع)

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: همزمان با بازگشت زائران به کشور، پلیس به صورت شبانه روزی در آماده باش است تا به بهبود وضعیت عبور و مرور و حفظ امنیت زائران کمک کند.

سرهنگ "علیرضا مرزبانی" روز گذشته در حاشیه بازدید هوایی از وضعیت ترافیکی جاده های مسیر تردد زائران اربعین حسینی و نیز موکب انتظامی شهرستان کنگاور، اظهار داشت: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی افتخاری بزرگ برای مردم کرمانشاه و نیروهای انتظامی این استان است.

وی که به همراه سرهنگ "مجتبی سمایی" رئیس حفاظت و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه راهی بازدید هوایی شده بود، افزود: ماموران انتظامی استان کرمانشاه در مسیر رفت زائران اربعین حسینی به کربلای معلا تمام تلاش خود را برای روان سازی تردد و حفظ امنیت زائران به کار گرفتند.

جانشین فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: برای بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور نیز ماموران انتظامی استان در آماده باش کامل هستند تا به بهبود وضعیت عبور و مرور و حفظ امنیت زائران کمک کنند.

سرهنگ مرزبانی با بیان اینکه ترافیک در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی(ع) پر حجم است، گفت: محدودیت ممنوعیت تردد کامیون و تریلر از محور اسلام آباد به پل دختر به علت غیر مجزا بودن مسیرهای رفت و برگشت و نیز مسدود شدن محور حمیل به سرابله و یک طرفه شدن آن بخاطر افزایش ظرفیت عبوردهی این محور برای بازگشت زائران در حال اجرا است.

وی افزود: برای کنترل و انتظام بخشی به این بار ترافیکی مقاطعی را که احتمال می دادیم در آنها گره یا کندی تردد ایجاد شود شناسایی و برای روان سازی تردد در آن نقاط چاره اندیشی کرده ایم.

به گفته این مقام انتظامی از هفته های گذشته تعداد گشت های خودرویی پلیس راه در جاده های استان افزایش پیدا کرده است و تمامی پاسگاه های پلیس راه نیز در آماده باش هستند.

سرهنگ مرزبانی تصریح کرد: پاسگاه های انتظامی نیز در این مدت در آمادگی کامل هستند تا زائران اربعین حسینی در امنیت و آرامش کامل سفر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان به حضور پلیس در ایستگاه های استقبال از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: زائران می توانند مشکلات خود را با نیروهای انتظامی مستقر در طول مسیر مطرح و یا با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند تا در سریع ترین زمان به آنها رسیدگی شود.

سرهنگ مرزبانی با اشاره به اقتدار نیروی انتظامی، تصریح کرد: نیروی انتظامی در استان کرمانشاه از تمام ظرفیت های خود استفاده می کند تا زائران اربعین حسینی در کمال امنیت و آرامش به سفر خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: همگرایی مطلوبی بین مسئولان استانی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) وجود دارد و تمامی ارگان ها در این راستا مشارکت می کنند.

به گفته وی بسیاری از مردم کرمانشاه نیز با هزینه شخصی  برای استقبال از زائران اربعین حسینی(ع) تدارک دیده اند تا همچون گذشته میزبانی شایسته برای زائران سید و سالار و شهیدان باشند.

توصیه های پلیس راه کرمانشاه به زائران اربعین برای رانندگی در شب

رئیس پلیس راه استان گفت: حرکت بازگشت بسیاری از زائران اربعین ناگزیر به تاریکی شب موکول می شود که لازم است رانندگان متناسب با این شرایط رانندگی کنند.

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار داشت: علائم افقی و عمودی مانند تابلوها و خط کشی ها منعکس کننده نور هستند که با نور چراغهای خودرو شما رانندگان در تاریکی شب کاملاً قابل رویت می شوند و با استفاده از آنها مسیر خود را پیدا خواهید کرد.

وی افزود: پیش بینی پیچ ها، نقاط خطرناک و حادثه خیز، پل های کم عرض کننده مسیر، تونلها، نقاط ریزش کوه و ده ها نوع پیام خبری و انتظامی و هشداری دیگر در تاریکی شب هستند که تنها با دیدن به موقع تابلوها و علائم ممکن است، لذا از همه رانندگان می خواهیم با این علائم هماهنگ باشند تا تاخیری در رویت خطرات به وجود نیاید.

سرهنگ شیری خاطر نشان کرد: نورهای خیره کننده در شب اجتناب ناپذیر هستند و خیره شدن به آنها ۹ ثانیه دید راننده را مختل می کند که در بیشتر مواقع این اتفاق به علت روشن بودن چراغ های اصلی وسایل نقلیه دیگر عارض می شود، اما حتی با چراغ های سو پایین نیز، باز هم احتمال ایجاد این نور آزار دهنده و خیره کننده وجود دارد.

وی گفت: در راه های دو طرفه زمانی که وسیله نقلیه از مقابل به شما نزدیک می شود، احتمال دهید یک نور خیره کننده ایجاد می شود، لذا پیش از خیرگی تصویر جاده روبروی خود را به خاطر بسپارید تا یک مرجع تصویری از جاده در ذهنتان باشد، البته نور چراغ خودروهای پشت سر نیز می تواند شما را دچار مشکل کند که در این حالت باید آینه ها را تنظیم کنید.

این مقام انتظامی توصیه کرد: در مسیر تردد شبانه شما ممکن است ریزش کوه، تصادف خودروهای دیگر، ترددعابران در موکب های بین راهی و روستاهای جاده ای روی دهد، لذا با اتخاذ سرعت مطمئنه و بکارگیری چراغها و پایش مداوم تابلوها، آماده عکس العمل درست و به موقع باشید.

سرهنگ شیری تصریح کرد: لازم  است سیستم روشنایی در شب خودرو شما سالم و آماده بکار باشد تا بتوانند به راحتی  تصمیمات شما را مانند ترمز کردن، گردش به چپ و راست و حرکت با دنده عقب به سایر رانندگان اعلام کنند چراکه این چراغها زبان گویا و کانال ارتباطی شما با رانندگان دیگر است.

وی در پایان هشدار داد: خوروهای تک چراغ علاوه بر اینکه نور کافی و زاویه دید طولی و عرضی مناسبی را برای راننده فراهم نمی کنند، تصویر اشتباهی را از خود در ذهن رانندگان مقابل ایجاد می کنند چون ممکن است به مثابه یک موتور سیکلت دیده شوند و به همان اندازه فاصله عرضی از آنها حفظ شود.

کد خبر 3830252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha