۲ آذر ۱۳۹۵، ۸:۵۱

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه خبر داد:

کاهش ۳ درصدی تصادفات فوتی در استان کرمانشاه

کاهش ۳ درصدی تصادفات فوتی در استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از کاهش ۳ درصدی تصادفات فوتی در استان طی ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد مرادی" اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی با رویکرد کاهش حوادث ترافیکی خصوصاً کاهش کشته های تصادفات پس از برنامه ریزی درست و به کار گیری تمامی امکانات و تجهیزات موجود و هم چنین با همت همه همکاران موفق شد از بروز حوادث شدید که غالباً منجر به فوت کاربران ترافیک می شود، جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: با در دستور کار قرار دادن اقدامات پیشگیرانه و با به کارگیری شیوه های مختلف از جمله بهرمندی از تجهیزات هوشمند، برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز و کنترل شبانه روزی این موفقیت حاصل شد که در طول ۷ ماه گذشته تصادف فوتی نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: آمار حوادث منجر به جرح نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته و از ۱۳۸۷ مورد تصادف جرحی، ۱۵۳۰ نفر مجروح شدند که این مهم در قیاس با مدت مشابه کاهش ۶ درصدی داشته است.

سرهنگ مرادی گفت: طی ۷ ماهه نخست سال، ۵۹ درصد تصادفات درون شهری در طول روز و ۴۱ درصد در شبانگاه رخ داده است که از این تعداد ۴۲ درصد در خیابان های اصلی، ۴ درصد در تقاطع، ۵ درصد در میادین و ۷ درصد در بزرگراه ها به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه در بررسی علل وقوع تصادفات، عدم توجه به جلو ۲۵ درصد و عدم رعایت حق تقدم ۲۱ درصد نقش داشته است، تصریح کرد: عدم رعایت فاصله طولی نیز به میزان ۵ درصد در وقوع تصادفات دخیل بوده است.

رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان ساخت: خودروی سواری به میزان ۸۲ درصد، وانت ۷ درصد و موتورسیکلت ۵ درصد بیشترین وسایل نقلیه دخیل در تصادفات طی ۷ماهه ابتدایی سال بوده اند.

سرهنگ مرادی، بیشترین گروه سنی رانندگان مرد مقصر در ۳۷ درصد تصادفات را گروه سنی ۲۵ – ۳۵ اعلام کرد و افزود: همچنین بیشترین گروه سنی رانندگان زن مقصر در تصادفات نیز مربوط به گروه سنی ۲۵ – ۳۵  است که ۲ درصد مجموع تصادفات را شامل می شود.

وی بیان داشت: این مهم جز با تحت کنترل قرار دادن رانندگان متخلف و کسانی که به طرق مختلف نظم و امنیت را از مردم سلب کرده بودند، محقق نمی شد گفت: با تشدید برخورد با تخلفاتی که زمینه ساز حوادث ترافیکی از جمله عدم رعایت حق تقدم، عبور از چراغ قرمز، سرعت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی و ... تلاش شد که اعمال قانون این دسته از رانندگان پرخطر نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و روند کاهش حوادث به ویژه منجر به فوت و جرح را شاهد باشیم.

این مقام انتظامی ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری سایر نهادها و ارگان ها، مشارکت اقشار مختلف مردم و تلاش روز افزون مأموران راهور، روند کاهشی حوادث رانندگی به ویژه تلفات انسانی همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر 3830697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha