۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه مطرح کرد:

اعلام برنامه‌های دهه وقف در استان کرمانشاه

اعلام برنامه‌های دهه وقف در استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، برنامه‌های دهه وقف در استان را تشریح و اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت عباسیان امروز سه شنبه در نشست خبری به‌مناسبت دهه وقف که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه دهه وقف هر ساله ۲۷ صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص) آغاز می شود، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) به عنوان اولین واقف دین مبین اسلام است و این رویه از طریق سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در بین مسلمانان تا به امروز ادامه داشته است.

وی از دیدار پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در اولین روز دهه وقف با نماینده ولی فقیه و امام جمعه و همچنین استاندار خبر داد و افزود: همچنین همزمان با اولین روز دهه وقف، نمایشگاه دستاوردهای وقف و صنایع سرمایه گذاری و همچنین فرصت های سرمایه گذاری اوقاف و ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی در این زمینه در مسجد معتضدی کرمانشاه افتتاح می شود.

حجت الاسلام عباسیان، استفاده حداکثری از فضای بقاع متبرکه و امامزاده ها را برای ترویج فرهنگ وقف که فرهنگی اجتماعی است در هفته وقف در دستور کار قرار داد و بیان داشت: ۱۲ ایستگاه «همه واقف باشیم» در سطح استان و در شهرستانها به فراخور جمعیت هر شهرستان ۱ یا ۲ ایستگاه در بقاع متبرکه و مراکز پر جمعیت بر پا می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: دوشنبه ۲۸ صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص) همایش «لبیک یا رسول الله» در ۱۰ بقعه استان، و برنامه استانی در شهرستان پاوه و اورامانات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ۹ آذر محافل انس با قرآن به صورت متمرکز تحت عنوان «نشست های قرآنی» در مساجد و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و در این محافل به آیات و روایاتی اشاره خواهد شد که جایگاه وقف را تبیین می کند.

حجت الاسلام عباسیان به تشکیل راه اندازی ستاد تفسیر قرآن استان در دهه وقف اشاره و خاطر نشان کرد: روز سه شنبه ستاد مرکزی در چند مسجد استان کرمانشاه و در هرشهرستان یک کرسی تفسیر راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه سخنانش تصریح کرد: چهار شنبه ۱۰ آذر مصادف با شهادت امام رضا(ع) که به همین مناسبت در بقاع متبرک استان مراسم سوگواری برگزار می شود.

حجت الاسلام عباسیان افزود: برگزاری دعای کمیل در بقعه امامزاده ابراهیم طاق بستان، غبار روبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای شهدا به عنوان بزرگترین واقفان که جان خود را وقف ارزشهای دینی کردند، برگزاری برنامه عطر عاشقی، و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های هفته وقف هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همچنین از افتتاح مرکز جامع سلامت در محله ابوذر کرمانشاه در دهه وقف خبر داد و اظهار داشت: زمین این مرکز از طرف اوقاف مشخص شده که نیمی از هزینه آن توسط علوم پزشکی پرداخت می شود و پس از تشکیل هیات و پیگیری های لازم کلنگ زنی خواهد شد.

وی نامگذاری روزهای دهه وقف را به این ترتیب بیان کرد: وقف و خانواده، وقف و اقتصاد مقاومتی، دانشجو وقف و علم و فناوری که در این روز مصادف با ۱۶ آذر همایش یاوران وقف با تجلیل از اصحاب رسانه برگزار می شود.

گفتنی است حجت الاسلام عباسیان در پایان به ویزیت رایگان در محلات محروم در دهه وقف اشاره کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هم‌چنین از خدمات رسانی اوقاف در طول پیاده روی اربعین خبرداد و افزود: دراین ایام 9 موکب مستقر بودند و در ورودی شهر و خروجی شهر کرمانشاه 2 موکب به زائران ارائه خدمات می دادند.

حجت الاسلام عباسیان یادآور شد:  تا روز اربعین 8 هزار از زائران در این موکب ها اسکان داده شده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: مجموعا در این ایام تا روز اربعین 330 هزار نفر با غذای گرم و 400 هزار نفر با میان وعده پذیرایی شده اند.

وی همچنین تصریح کرد: موکب ها درطول مسیر برگشت زائران آماده خدمات رسانی هستند و پیش بینی می شود این تعداد خدمات ما به بالای 500 هزار نفر برسد.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به این موضوع که در آمد حاصل از واقفه باید در محل وقف مصرف شود اظهار داشت: هزینه هایی که تاکنون به مصرف رسیده است 60 درصد از موقوفات و مابقی از طرف خیرین تامین شده است.

کد خبر 3830917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha