۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱

معاون فرماندار قشم:

کودکان کار در شهر قشم ساماندهی شوند

کودکان کار در شهر قشم ساماندهی شوند

قشم - معاون فرماندار قشم خواستار ساماندهی کودکان کار و متکدیان در شهر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی غلامپور پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابانی و متکدیان اظهارداشت: وجود کودکان کار و متکدیان در شهرستان قشم زیبنده این شهر نیست و عدم ساماندهی به موقع آن ها می تواند مشکلاتی را برای شهروندان وحتی خود این کودکان ایجاد کند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قشم بیان داشت: وجود کودکان کار و متکدیان در کوچه و خیابان و حتی مراکز خرید و مکانهای تفریحی و گردشگری چهره خوبی را برای قشم که خصوصا در این فصل از سال شاهد حضور مسافران و گردشگران نیز هستیم، ترسیم نمی کند و باید هر چه سریعتر ساماندهی شود.

غلامپور با بیان اینکه اداره بهزیستی باید با برنامه های مشخص و مدون و زمان بندی شده اقدام به شناسایی و شناسنامه دار کردن کودکان کار و تهیه اطلاعات و آمار لازم کند، اظهارداشت: در برخورد با این کودکان باید حساسیت ویژه داشت زیرا از سر اجبار و به دلیل بی سرپرستی و بد سرپرستی اقدام به این کار می کنند.

معاون فرماندار قشم با اشاره به آمار کودکان کار از اتباع خارجی بیان داشت: بررسی وآمار های دریافتی حاکی از آن است که تعداد زیادی از کودکان کار ازاتباع افغانی وپاکستانی می باشدو لازم است با جدیت بیشتر به این موضوع پرداخت .

غلامپور در ادامه بر لزوم ساماندهی متکدیان وکودکان کار تاکید کرد و اظهارداشت: مشکلات خانوادگی وفقر از جمله عوامل وجود کودکان کار و متکدیان است وموجب بروز آسیب های اجتماعی، شخصیتی وروانی در بین این کودکان می شود وحضور متکدیان در سطح شهر ومشکلات عدیده بهداشتی، اخلاقی وبعضا ایجاد مزاحمت برای شهروندان را به دنبال دارد که ضرورت دارد تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ گردد.

کد خبر 3832113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خبرنگارقشم IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
      0 0
      لابد انتظار دارند مردم کودکان کار رو ساماندهی کنند ، کاری که باید خودشان انجام دهند رو تو زمین دیگران می اندازند واقعا جای تاسف داره