۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

رونق اقتصادی در گروی تسهیل روند اداری برای سرمایه گذاری است

رونق اقتصادی در گروی تسهیل روند اداری برای سرمایه گذاری است

تهران-مدیرکل صنعت،معدن وتجارت استان تهران گفت:تسهیل روند اداری دربخش سرمایه گذاری، ضرورتی است که تسریع کننده رونق اقتصادی خواهدبود و برای حصول این امر،دفترسرمایه گذاری نقش موثری ایفا می کند.

محمد رضا مس فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش حائز اهمیت سرمایه گذاری در شکوفایی، رونق و توسعه اقتصادی اظهار داشت:استان تهران از این حیث، توانمند و مستعد است و با اتکا به قابلیت ها و ظرفیت های بالقوه ای که در این استان وجود دارد، می توان روند توسعه اقتصادی را با سرعت و شتاب هر چه بیشتری طی کرد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان تهران عنوان کرد:تلاش برای تسهیل روند اداری مرتبط با حوزه های سرمایه گذاری از ضروریاتی است که با استقرار دفتر سرمایه گذاری، مسیر مربوطه دراین خصوص به نحو مطلوب تری طی می شود.

وی افزود:این مجموعه(دفتر سرمایه گذاری) از مدت ها پیش فعال است و خوشبختانه به نتایج مطلوب و شایسته ای نیز در این خصوص دست یافته ایم.

مس فروش در تشریح نحوه کارکرد این دفتر گفت: در دفتر سرمایه گذاری، نمایندگان ادارات و نهادهای مختلف اعم از دارایی، محیط زیست، منابع طبیعی و...حضور دارند و متقاضیان فعالیت در حوزه صنعت، تولید و سرمایه گذاری با مراجعه به این مجموعه، فرآیند اداری لازم را باسرعت و شتاب هر چه بیشتری طی می کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران عنوان کرد:به نوعی می توان فعالیت این دفتر را در چارچوب پنجره واحد تعریف و تفسیر کرد.

وی افزود: این ساز وکار به این معنا نیست که ضرورتا به تمامی مراجعات و درخواست ها پاسخ مثبت داده می شود، زیرا رعایت چارچوب ها، قواعد، قوانین و ضوابط تعریف شده از الزاماتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت، لذا به هر ترتیب چنین تدبیر و تمهیداتی برای تحقق و هموارسازی میسر و بستر سرمایه گذاری امری پسندیده و منطقی به نظر می رسد.

مس فروش یادآور شد:برخی محدودیت ها و موانع نیز در این خصوص وجود دارد که به عنوان مثال می توان به قانون تغییر کاربری ها اشاره کرد که گاهی با پیچیدگی هایی همراه می شود، اما به هر ترتیب هدف و رویکرد ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بر تسهیل امور مرتبط با سرمایه گذاری با رعایت قوانین و ضوابط موجود استوار است.

کد خبر 3832713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha