۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه:

۳۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

۳۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

کرمانشاه- مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه تنها ۳۸ درصد جمعیت تحت پوشش‌ بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

کیومرث فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای اصل ۲۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی شکل گرفته و پیشینه این سازمان در ایران به ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه سیستم تامین اجتماعی برای نخستین بار در ایران شکل گرفته، افزود: در اروپا  بعد از انقلاب صنعتی  و با تأسی از سابقه و صبغه این تشکیلات در ایران شکل گرفت.

فلاحی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است، گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت ایران تحت پوشش تامین اجتماعی است اما در استان کرمانشاه متاسفانه تنها ۳۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش‌ هستند.

وی با اشاره به آمار بسیار پایین افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه بیان کرد: تعطیلی مراکز صنعتی و معدنی و صنفی از جمله دلایل این ضعف است که متاسفانه بر اساس آمار، بیمه بیکاری نیز در استان رتبه‌های اول را دارد که بیانگر تعداد کم شاغلین در استان است.

فلاحی تعداد افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را ۷۶۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۴۵ هزار نفر بیمه شده اصلی شامل کارگر و کارمند هستند و  ۱۰۰ هزار نفر بیمه‌شدگان راننده، قالیبافان، کارگران ساختمانی و... هستند.

فلاحی با اشاره به وجود ۲۰ واحد اداری سازمان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه گفت:غیر از شهرستان ثلاث باباجانی، در تمام شهرستان‌های استان و  نیز در دو بخش ماهیدشت و بیستون اداره تامین اجتماعی داریم. همچنین بیمارستان شهدا و حضرت معصومه(س) و ۵ درمانگاه در سطح استان تحت سیستم تامین اجتماعی‌اند.

کد خبر 3832776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha