۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۸

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان:

وجود ۱۹ هزار رقبه در کردستان/ ۹۳ درصد نیات واقفین استان مسجد است

وجود ۱۹ هزار رقبه در کردستان/ ۹۳ درصد نیات واقفین استان مسجد است

سنندج- مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان تعداد موقوفات استان را هزار و ۸۲۹ موقوفه با حدود ۱۹ هزار رقبه ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۸۰۳ موقوفه منفعتی و درآمدزا و هزار و ۲۶ موقوفه انتفاعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی نوروزی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج با اشاره به اینکه سیاست های سازمان اوقاف بر مبنای منویات رهبری شکل می گیرد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، تمام تلاش ما هم در راستای تحقق این فرمایش رهبری است.

وی به راهبردهای اساسی مطرح شده از سوی رهبری در حوزه موقوفات اشاره کرد و اظهارداشت: توسعه موقوفات موجود، حفظ و نگهداری از موقوفات و ایجاد وقف های جدید راهبردهای اساسی حوزه موقوفات است.

وی با بیان اینکه امروزه کشورما نیازمند وقف های جدید است، بیان کرد: ۷۵ درصد نیات واقفین در سطح کشور مربوط به سیدالشهداء است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان ادامه داد: بسیاری از استان های کشور بقعه محور و تعدادی هم بقاع محور اند ولی کردستان جزو استان های موقوفه محور است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد نیات واقفین در کردستان مربوط به حوزه مساجد است، اضافه کرد: یکی از رسالت های اصلی اداره کل اوقاف اجرای نیات واقفین است و در این راستا همواره امانت دار و حافظ نیات بوده و هست.

وی با بیان اینکه درآمد تمامی موقوفات استان در خود موقوفات هزینه می شود، بیان کرد: یک ریال از درآمد موقوفات در جاهای دیگر و حتی درآمد موقوفه ای در موقوفه ی دیگر هزینه نشده و نخواهد شد.

وی تعداد موقوفات استان را هزار و ۸۲۹ موقوفه با  حدود ۱۹ هزار رقبه ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۸۰۳ موقوفه منفعتی و درآمدزا و هزار و ۱۶ موقوفه انتفاعی است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان به برنامه های دهه وقف دراستان اشاره کرد و اظهارداشت: غبارروبی گلزارشهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و امام جمعه سنندج، برگزاری همایش  وقف و رسانه، برپایی نمایشگاه وقف ونواختن زنگ وقف از جمله برنامه های ما در این دهه است.

حجت الاسلام نوروزی برگزاری مراسم غبارروبی قرآن نگل، برگزاری نشست صنفی با طلاب و روحانیون، برپایی ایستگاه سلامت در مساجد، تجلیل از خانواده اوقاف، تشکیل جلسه ای با اقتصاد دانان حوزه وقف و برگزاری همایشی با حضور دانشجویان در دانشگاه های سطح استان را از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه وقف ذکر کرد.

کد خبر 3832970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha