۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۱

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

موانع سرمایه گذاری در خوزستان را پیگیری و رفع می کنیم

موانع سرمایه گذاری در خوزستان را پیگیری و رفع می کنیم

اهواز ـ نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر موانع و مواردی بر سر راه سرمایه گذاری در استان خوزستان وجود داشته باشد در کمیته کشوری به آنها رسیدگی و برای رفع آن تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاح ورزی عصر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان اظهار کرد: همه ما ایرانی ها مدیون مردم خوزستان هستیم و معتقدیم آنچه ثبات اقتصادی را در کشور فراهم می کند مدیون رشادت ها و پایمردی های خوزستان است و سهم و نقش خوزستان در اقتصاد ملی موضوعی نیست که قابل کتمان باشد.

وی افزود: اعضای بخش خصوصی خوزستان همواره در سطح ملی نقش ارزنده ای داشتند که باید با افتخار در این استان حضور پیدا کرد. ۱۰ مزیت به عنوان مواهب خوزستان برشمرده شد که هر کدام به تنهایی یک عامل، مشوق و جاذبه جدی برای جذب سرمایه گذاری در خوزستان است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: از نظر شکلی، محتوایی برگزاری این همایش و نمایشگاه با یک نوآوری، خلاقیت و ارزش هایی همراه بود، یکی اینکه در این همایش و نمایشگاه توجه ویژه ای به اهداف دولت و کشور در برنامه ششم توجه شده و آن هم اقتصاد دانش بنیان است که در اقتصاد ارزش های خوبی خلق می کند.

سلاح ورزی ادامه داد: دوم ارائه طرح ها و پروژه های نیمه تمام مربوط به قانون ۲۷ الحاق است و قبلا خیلی همت جدی برای تبدیل طرح قابل استفاده از آنها فراهم نشده بود. همه باعث می شود که اجرای موفق این همایش را به عنوان یک الگو به استان های دیگر تعمیم داده و از تجربه اجرایی شدن آن در کل کشور استفاده کرد.

وی اضافه کرد: به عنوان یک عضو از بخش خصوصی علاوه بر مزیت های ۱۰ گانه استان خوزستان به یک مزیت دیگر هم اشاره می کنم و آن هم نوع تعامل دولت و بخش خصوصی در این استان بوده که خیلی ارزنده بوده و حمایت جدی استاندار، معاونان، مدیران اجرایی و سازمان برنامه ریزی باز هم از موضوعاتی است که در اتاق ایران و بخش خصوصی لازم است به آن اشاره کنیم و باید از استاندار تقدیر و تشکر کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: نتایج و تصمیمات خوبی در ارتباط با موانع بر سر راه سرمایه گذاری در این استان اتخاذ شده است. در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایرانی در ارتباط با ماده ۲۷ قانون ابلاغ با پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور کمیته ای برای بازنگری دستورالعمل واگذاری طرح ها تشکیل شده که پیشنهادات افراد را می پذیریم.

سلاح ورزی بیان کرد: بر اساس ماده ۷۶ قانون برنامه پنجم که در این لایحه دائمی برخی از احکام دائمی می شود، کمیته ای با حضور نمایندگان سه قوه و به ریاست معاونت حقوقی رئیس جمهور هر ۱۵ روز یک بار در محل اتاق برای شناسایی و رفع موانع، قوانین و دستورالعمل و موارد مخل کسب و کار تشکیل جلسه داده و تصمیم گیری های لازم را می کند. اگر در خوزستان به مواردی که نیاز به اصلاح دارند برای تسهیل سرمایه گذاری در استان خوزستان به این موارد در جلسات فوق تصمیم گیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان عصر امروز پنج شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

کد خبر 3833211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha