دانشگاه اشتوتگارت اقامه نماز در کتابخانه دانشگاه را ممنوع کرد

دانشگاه اشتوتگارت اقامه نماز در کتابخانه دانشگاه را ممنوع کرد

مسئولان دانشگاه اشتوتگارت در پی اقامه نماز به طور جمعی در کتابخانه دانشگاه توسط دانشجویان مسلمان، این اقدام را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  خبرگزاری فوکوس آنلاین، یکی از مسئولین دانشگاه  اشتوتگارت آلمان توضیح داد که هفته های اخیر در کتابخانه و فضاهای باز آنجا درگیریهایی بین دانشجویان مسلمان و غیر مسلمان اتفاق افتاده است. این افراد با اقامه نماز به صورت جمعی برای سایر دانشجویان ایجاد مزاحمت کرده بودند.

سخنگوی دانشگاه اشتوتگارت با اعلام این موضوع افزود: ما به آنها تذکر داده ایم و خواسته بودیم تا به طور کلی از کتابخانه شهری استفاده کنند. دانشگاه محلی است برای تحصیل و پژوهش و از نظر مذهبی باید خنثی و بی طرف با آن برخورد شود. علاوه بر این طبق قوانین و اساسنامه دانشگاه، برگزاری تجمعات و یا مراسمات غیر دانشگاهی و مذهبی نیاز به اخذ مجوز می باشد. مخالفت ما عموما برای مخالفت با یک دین و مذهب خاصی نیست. ما معتقدیم که این افراد می توانند در محیط های دیگری که در نزدیک دانشگاه هستند، استفاده کنند. ما حتی سعی کردیم تا از نیروهای حفاظتی دانشگاه استفاده کنیم و مانع درگیری مستقیم دانشجویان با یکدیگر شویم. با نماینده انجمن دانشجویان مسلمان هم دیدار داشتیم تا بتوانیم این مساله را هر چه زودتر به سرانجام رسانیم.

اشتوتگارت تنها دانشگاهی نیست که با چالش برپایی نماز دانشجویان مسلمان روبرو است. از سال ۲۰۱۵ تابحال چند دانشگاه آلمانی محیط های دانشگاهی را از برپایی نماز مستثنی دانسته و خواهان عدم برپایی نماز در آنجا شده اند. در برخی از دانشگاه ها نیز محیط هایی به اسم اتاق سکوت نیز وجود داشت که برخی از آنها با دخالت مستقیم مسئولین دانشگاهی بسته شد. در برخی موارد دیگر مانند دانشگاه فنی برلین دانشگاهیان مسلمان حتی خواستار برپایی نماز جمعه نیز در محل دانشگاه بودند که در این مورد نیز چندین هفته درگیری و اختلاف وجود داشت.

کد خبر 3833690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha