۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹

وزیر بهداشت:

پیشرفت و توسعه کشور در گرو پیوند حوزه و دانشگاه است

پیشرفت و توسعه کشور در گرو پیوند حوزه و دانشگاه است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره بر لزوم پیوند هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه گفت: وحدت این دو نهاد موجب حرکت کشور در مسیر پیشرفت و توسعه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در نشست هسته های پژوهشی استادان معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند، کشور و ملت در مسیر سعادت، ترقی و پیشرفت را طی می کند اما اگر این دو با دخالت دشمن از هم فاصله بگیرند کشور ضرر می کند.

وی تاکید کرد:تا زمانی که وحدت و زمینه های آن وجود داشته باشد، انقلاب اسلامی همچنان پر فروغ خواهد بود. باید قدر موهبت جمهوری اسلامی را دانست و در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب کوشید.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت پژوهش افزود: کارهای مغفول مانده و روی زمین مانده پژوهشی در حوزه پزشکی هنوز فراوان است.

وی اظهار داشت: در دانشگاه های علوم پزشکی همه مدیران بر اهمیت معارف اسلامی و ضرورت پژوهش در این عرصه آگاه و تاکید دارند.

هاشمی با بیان اینکه حکومت کشور، حکومت اسلامی است و انتظار از دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها در زمینه روشنگری دانشجویان بسیار زیاد است، گفت: امروز پرسشگری دانشجویان تنها در حوزه دین نیست بلکه باید پاسخگوی کم کاری ها و بی توجهی ها نیز بود.

وزیر بهداشت افزود: در حوزه سلامت روان در جامعه نیز دچار مشکلات بسیار هستیم که در حوزه های پژوهشی باید به این مسائل و نیازهای جامعه توجه شود.

وی در باره جذب اعضای هیات علمی و استادان معارف در دانشگاه های علوم پزشکی اظهار کرد: دولت در شرایطی است که به دلیل نگاه کلی به موضوعات، پاسخ منفی به استخدام و جذب عضو هیات علمی می دهد.

وی گفت: هم اکنون ۱۰ هزار نفر در پست های وزارت بهداشت مورد نیاز است که تا پایان سال گذشته دولت مجوز جذب هزار نفر را داده است و بخشی از این تعداد به دلیل عدم تامین منابع، جذب نشده اند.

همایش هسته های پژوهشی گروههای معارف دانشگاههای سراسر کشور با حضور ۲۰۰ نفر از اساتید هیات علمی برگزیده گروه معارف ۱۱۰ دانشگاه کشور از چهارم آذر آغاز شده و تا ششم آذر ادامه دارد.

در طول سه روز برگزاری این همایش هشت کارگاه آموزشی پیرامون روشهای مقاله نویسی، جدیدترین ایده های پژوهشی در حوزه مسائل اندیشه ای اسلام و معرفی منبع چاپ مجلات اساتید مسلمان برپا خواهد شد.

کد خبر 3834285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha