۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۵

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

صنایع تبدیلی زرشک و زعفران به سمت مصارف دارویی هدایت شود

صنایع تبدیلی زرشک و زعفران به سمت مصارف دارویی هدایت شود

بیرجند- رئیس اتاق بازرگانی ایران بر توجه ویژه به حل مشکلات در حوزه زرشک و زعفران به عنوان دو محصول استراتژیک کشور تاکید کرد و گفت: صنایع تبدیلی زرشک و زعفران به سمت مصارف دارویی هدایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: زرشک و زعفران دو کالای استراتژیک در ایران هستند.

وی با بیان اینکه هیچ کالایی مانند زعفران ایران یافت نمی‌شود، افزود: همچنین ۹۷ درصد تولید زرشک دنیا در ایران وجود دارد.

شافعی با بیان اینکه متاسفانه شرایط زعفران پایدار نیست، اظهار کرد: ممکن است در آینده، تولید زعفران در ایران با کاهش مواجه شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها به سمت تولید زعفران روی آورده‌اند و این نیز باعث کاهش تولید این محصول مهم در ایران می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: باید به سمت استفاده از تکنولوژی های مدرن برای صنایع تبدیلی زعفران و زرشک برویم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی از زعفران بیشتر در زمینه های دارویی و آرایشی استفاده می‌شود، افزود: باید ما هم نیز صنایع تبدیلی را به سمت اینگونه موارد هدایت کنیم.

شافعی با تاکید بر اینکه اتاق بازگانی بیرجند باید توجه به طرح‌ها، برندسازی و ایجاد صنایع تبدیلی زرشک و زعفران را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: اگر مانند گذشته برای این دو محصول عمل کنیم، موقعیت جهانی خود را از دست خواهیم داد.

شرکت در نمایشگاه های بین المللی فرصتی برای گسترش بازارهای جهانی زرشک و زعفران

وی خواستار اندیشیدن چاره ای اساسی برای حمایت از این محصولات شد و اظهار کرد: باید به سمت توسعه صنایع تبدیلی زعفران حرکت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران شرکت در نمایشگاه های بین المللی را فرصتی مناسب برای گسترش بازارهای جهانی زرشک و زعفران خراسان جنوبی دانست.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی بیرجند به دنبال حضور در نمایشگاه های بین المللی است، افزود: این اتاق تاکنون در نمایشگاه های مختلفی حضور داشته است.

شافعی با بیان اینکه شرکت در این نمایشگاه‌ها دستاوردهای خوبی به دنبال دارد، ادامه داد: ایران در نمایشگاه بین المللی سیال فرانسه، مدال دریافت کرده است.

وی با بیان این مطلب که زرشک و زعفران برای مسئولان بسیار حائز اهمیت است، گفت: این محصولات برای بسیاری از جوانان و روستاییان اشتغال ایجاد کرده است.

شافعی ادامه داد: همچنین کالای زعفران نه تنها به اقتصاد بلکه به لحاظ معنوی هم حائز اهمیت بوده و کمک به توسعه آن مهم تر از سایر کالاها است.

کد خبر 3834817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha