۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

کردستان میزبان پنجمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری است

کردستان میزبان پنجمین جشنواره  سراسری وقف چشمه همیشه جاری است

سنندج- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری پنجمین دوره جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی نوروزی امروز یکشنبه در همایش استانی یاوران وقف که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه اصحاب رسانه یکی از یاوران وقف در جامعه ما هستند، گفت: اهالی راسنه واقعیت های جامعه را منعکس می کنند تا مردم به صورت شفاف در جریان امور که روزانه اتفاق می افتد قرار گیرند.

وی با بیان اینکه رسانه موثرترین ابزار برای انعکاس فعالیت ها و عملکردها است، بیان کرد: در عصر انفجار اطلاعات انتشار دقیق و سریع اخبار و اطلاعات تاثیر فراوانی در رشد و توسعه جوامع خواهد گذاشت.

وی اظهارداشت:  تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ترغیب مردم به ویژه واقفین به انجام وقف های جدید مستلزم همکاری و همراهی اصحاب رسانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: معتقدم به همر میزان در اطلاع رسانی و نهادینه کردن وقف در جامعه تلاش کنیم به همان اندازه شاهد رشد تعداد موقوفات در استان خواهیم بود.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه ۹۳ درصد از درآمد موقوفات استان مربوط به مساجد است، بیان کرد: ظرفیت مسجدسازی دراستان تکمیل شده و نیاز به وقف های جدیدی در حوزه هایی هم چون قرآنی، کمک به ایتام، نیازمندان، بیماران و غیره هستیم.

وی از برگزاری پنجمین دوره جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در این استان خبرداد و گفت: بیش از ۱۵ نفر کردستانی در دوره چهارم این جشنواره موفق به کسب رتبه شدند و همین مسئله منجر به برگزاری پنجمین دوره آن در استان شده است.

وی عنوان کرد: جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در بخش های تصویرسازی، نقاشی و کاریکاتور و در دو رده سنی بزرگسالان و نوجوانان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهارداشت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا پایان بهمن ماه امسال به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره نمایشگاهی هم از آثار برگزیده‌گان برپا خواهد شد.

کد خبر 3835332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha