۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۷

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خوزستان:

موقوفه نظام مافی احیاشود هزینه تحصیل ایتام خوزستان راتامین میکنیم

موقوفه نظام مافی احیاشود هزینه تحصیل ایتام خوزستان راتامین میکنیم

اهواز ـ معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: اگر موقوفه نظام السلطنه مافی احیا شود قادر به تأمین تمام هزینه تحصیل ایتام خوزستان از ابتدایی تا دبیرستان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام فائز فائزی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه وقف استان خوزستان اظهار کرد: عمران و آبادی بقاع متبرکه و موقوفات، احیای موقوفات و توسعه سرمایه گذاری در این موقوفات عمده فعالیت های این معاونت هستند.

وی افزود: برای اشتغال اهالی مختلف مجاور بقاع متبرکه با همکاری ادارات، پیگیری های لازم را انجام می دهیم تا علاوه بر اثرات معنوی و مذهبی و مأمن آرامش مردم برای اهل محل نیز ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد و شاید هم با توجه به اینکه بقاع متبرکه در استان بیشتر روستایی هستند یکی از آثارش کاهش مهاجرت از روستا به شهر باشد.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: چند بقاع که ظرفیت گردشگری خوبی دارند مثل سلطان ابراهیم ایذه، شاهزاده احمد اندیمشک، امامزاده عبداله باغملک، بابازاهد مسجدسلیمان و یکی از امامزاده های شوشتر را به صورت ویژه در دستور کار داریم تا آنها را به قطب های گردشگری مذهبی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام فائزی عنوان کرد: هشت هزار و ۲۳۹ رقبه در موقوفات و پنج هزار و ۱۴۰ موقوفه داریم. وظیفه مهم اوقاف این است که احیا و توسعه و همچنین درآمدزایی بیشتر موقوفات اهتمام بورزد.

وی ادامه داد: در موقوفه نظام مافی ۲۰۰ هزار هکتار زمین داریم که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: برخی از موقوفات در زمین های کشاورزی واقع شده اند که می توان به منظور اشتغالزایی برای مردم اقدام به ساخت کارخانه های مختلف صنایع تکمیلی کرد.

وی یادآور شد: بحث استفاده از انرژی های پاک مورد حمایت دولت است که با احیای زمین های موقوفه ای که بایر است، اقدام به ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی می کنیم.

حجت الاسلام فائزی بیان کرد: اگر موقوفه نظام السلطنه مافی احیا شود قادر به تأمین تمام هزینه تحصیل ایتام خوزستان از ابتدایی تا دبیرستان هستیم.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در پایان افزود: با احیای موقوفه اقدام به اشتغالزایی و سرمایه گذاری های مختلف می کنیم تا ارزش افزوده برای موقوفه ها بیشتر شود.

کد خبر 3835368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha