۹ آذر ۱۳۹۵، ۹:۲۶

به دلیل عدم رعایت استاندارهای لازم؛

۶۹ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مشمول سطح بندی وزارت علوم نشدند

۶۹ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مشمول سطح بندی وزارت علوم نشدند

رئیس اتحادیه موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: از ۳۵۸ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی ۲۸۹ موسسه توسط وزارت علوم سطح بندی شدند و مابقی مشمول سطح بندی نشدند.

علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایج سطح بندی دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی گفت: دانشگاهها و موسسات غیرانتفاعی در پنج سطح توسط وزارت علوم سطح بندی و ارزیابی شدند.

وی ادامه داد: ۲۲ دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در گروه سطح یک، ۴۹ موسسه و دانشگاه در سطح دو، ۵۵ موسسه و دانشگاه در سطح سه، ۷۲ موسسه و دانشگاه در سطح چهار، ۹۱ موسسه و دانشگاه در سطح پنج قرار گرفتند.

رئیس اتحادیه دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی افزود: دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی سطح یک از نظر وزارت علوم دارای تمام شرایط و استاندارد لازم هستند و وزارت علوم نیز در مقابل از آنها حمایت کرده و از توسعه آنها استقبال می کند.

وی ادامه داد: دانشگاه و موسسات سطح دو، موسساتی هستند که مشکل کوچکی داشته و احتمال رفع آن بسیار زود بوده است، وزارت علوم به گروه سطح یک و دو اعلام کرده که هم در توسعه و هم در ارایه رشته به آنها کمک می کند.

آهون منش افزود: گروه سطح سه، دانشگاه و موسساتی هستند که توسعه آنها مشروط به ارایه بخشی از تعهدات است و دانشگاه و موسسات سطح چهار، مشمول توسعه نبوده و باید کوچک سازی کنند و دانشگاه و موسسات سطح پنج نیز مشمول توسعه نبوده و باید حداکثر تلاش خود را داشته باشند تا به استاندارد های لازم دست یابند.

وی ادامه داد: از ۳۵۸ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی ۲۸۹ دانشگاه و موسسه غیردولتی سطح بندی شدند، مابقی چون استاندارهای لازم را رعایت نکرده بودند، مشمول سطح بندی نشدند.  

آهون منش افزود: احتمالا ظرفیت این موسسات که مشمول سطح بندی نشده اند صفر می شود و حداکثر تا ۶ ماه فرصت دارند که وضعیت خود را تغییر داده و شرایط لازم را کسب کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۴۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی در حال تحصیل هستند.

کد خبر 3836361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha