۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

۳۲۰۰۰ حافظ کرمانشاهی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند

۳۲۰۰۰ حافظ کرمانشاهی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند

کرمانشاه- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور ۳۲ هزار حافظ قرآن در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان  امروز سه شنبه در جلسه هماهنگی کلاس‌های تفسیرقرآن کریم استان که با حضور آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه که در محل بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در سطح استان موقوفاتی برای ترویج فرهنگ قرآن وجود دارد که این امر فرصتی مغتنم برای دوستداران قرآن است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای ترویج محافل قرآنی انجام شده گفت: علاوه بر برگزاری طرح تربیت حافظان، هرساله در سطح استانی مسابقات قرآن نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام عباسیان عنوان کرد: حفظ و قرائت قرآن بدون فراگیری تفسیر و مفاهیم امکان پذیر نیست بنابراین لازم است کلاس‌های تفسیر در سطح جامعه تبلیغ شود.

وی با اشاره به عزم اداره اوقاف مبنی بر برپایی محافل تفسیر افزود: در سطح هر شهرستان یک کلاس و در مرکز استان نیز پنج محفل تفسیر برپا می شود که خواستار مدیریت این محافل توسط ائمه جماعات هستیم.

عباسیان، داشتن حداقل مدرک دیپلم را شرط حضور در محافل دانست و گفت: سقف هریک از این محافل حداقل ۲۰ و حداکثر ۵۰ نفر است البته در سطح شهرستانها در صورت نیاز تعداد محافل افزایش می یابد.

وی متون تفسیری را شامل تفسیر نمونه و تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی اعلام کرد و افزود: همچنین سوره ای واحد در طی برپایی این محافل تفسیر می شود و در پایان آزمون، به شرکت کنندگان برتر جوائزی از جمله اعزام به سفرهای زیارتی و هدایای نقدی اهدا می شود.

حجت الاسلام عباسیان برپایی محافل قرآنی را گامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دانست و خاطر نشان کرد: برپایی چنین محافلی آثار و برکات خوبی در سطح جامعه به دنبال دارد.

کد خبر 3836570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha