۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹

کعبی در گفتگو با مهر:

دولت بدون فرافکنی پاسخگوی مطالبات معیشتی باشد/اقتصادمقاومتی چه شد

دولت بدون فرافکنی پاسخگوی مطالبات معیشتی باشد/اقتصادمقاومتی چه شد

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه برخی دولتیها در صدد ایجاد دوقطبی سیاسی هستند افزود: این فرافکنی و حاشیه سازی ها، دولت را از پاسخگویی به مطالبات اقتصادی رها نمی کند.

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مشکل توافق هسته ای از آنجا شروع شد که دولت با وعده گشایش اقتصادی از رهگذر تعامل با قدرت های مدعی به ویژه مذاکره با آمریکا و شتاب در به دست آوردن توافق هسته ای، اقدام به نشستن پای میز مذاکره با ۱+۵ کرد.

وی افزود: امروز شاهد رکود شدید اقتصادی در کشور، بیکاری فزاینده، تحریم های بیشتر و عربده کشی ها و گزافه گویی های آمریکا و ساید قدرت های مدعی هستیم.

این عضو جامعه مدرسین ادامه داد: سرانجام بدفرجام برجام نشان می دهد که گره زدن گشایش اقتصادی به مذاکره با آمریکا و قدرت های مدعی و توافق هسته ای امر منطقی نبوده است ولی متاسفانه امید های واهی برای گشایش های اقتصادی ایجاد شد که این امیدها نتیجه ای به دنبال نداشت.

آیت الله کعبی با بیان اینکه باید تلاش دولت حل مشکلات اقتصادی باشد و رئیس جمهور پاسخگوی رکود و بیکاری حاکم بر کشور، عنوان کرد: وقتی از برجام گشایشی ایجاد نشد دولت که باید پاسخگوی مشکلات اقتصادی مردم می بود به یکباره رویکرد توسعه سیاسی در پیش گرفت و از وعده های انتخاباتی خود فاصله گرفت.

وی با اشاره به اینکه برخی دولتی ها در صدد ایجاد دو قطبی سیاسی در کشور هستند خاطرنشان کرد: این فرافکنی و اظهارات تند سیاسی و حاشیه سازی ها، دولت را از پاسخگویی به مطالبات اقتصادی رها نمی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز مطالبه اصلی ملت گشایش اقتصادی و رونق کسب و کار است. دولت پاسخ دهد که چرا بیکاری بیشتر شده، برنامه اقتصاد مقاومتی به کجا رسید و در حوزه استحکام درون زای نظام چه اقداماتی انجام شد؟ نه تنها این اتفاقات رخ نداده بلکه حوادث تلخی از جمله سانحه دو قطار در سمنان را شاهدیم که در این باره هم هیچکس پاسخگو نیست.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: امروز دولت باید در جایگاه پاسخگویی قرار گیرد اما متاسفانه از دولتمردان مواضعی مشاهده می شود که گویا در جای مطالبه گری قرار دارند نه پاسخگویی. دولت باید پاسخگو باشد نه مطالبه گر.

کد خبر 3836743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha