۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی مطرح کرد:

حمایت اوقاف خراسان شمالی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات

حمایت اوقاف خراسان شمالی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات

بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از آمادگی این سازمان برای همکاری با سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در موقوفات اولویت کاری اوقاف استان است.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از راه‌های حفظ، حراست و احیای موقوفات و بقاع متبرکه را سرمایه‌گذاری دانست و اظهار کرد: تلاش برای سرمایه‌گذاری در موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان از مهم‌ترین رویکردهای نهاد اوقاف استان است.

وی ارتقای بهره‌وری موقوفات را مورد تأکید قرارداد و اظهار کرد: اوقاف استان از هر طرح و برنامه‌ای در این زمینه استقبال و حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد ارتقای بهره‌وری موقوفات را سبب بهره‌مندی بیشتر مردم از برکات وقف معرفی کرد و گفت: افزایش سرمایه‌گذاری در موقوفات استان ضرورت دارد.

مدیرکل اوقاف استان عنوان کرد: تنوع موقوفات قابل سرمایه‌گذاری در سطح استان اعم از کشاورزی، تجاری، رفاهی و خدماتی، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاران است که در صورت تحقق این امر، شاهد رشد برکات وقف و توسعه موقوفات خواهیم بود.

وی بر امر تبلیغ برای جهت‌دهی به موقوفات تأکید کرد و افزود: امسال بیشتر شاهد تحقق این موضوع هستیم، چراکه درنیات موقوفه‌های جدید، این موضوع دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد تصریح کرد: ثبت موقوفات جدید با توجه به نیازهای روز جامعه و هدایت جامعه به ایجاد وقف در حوزه‌های جدید و حتی در قالب مشارکتی، از اهداف نهاد اوقاف استان است.

وی با اشاره به برخی سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در موقوفات استان، از اتمام پروژه ۹ واحدی موقوفه منصور خواجه شهرستان شیروان خبر داد و افزود: این پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال، از محل درآمد رقبات این موقوفه، طی هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف استان همچنین از افتتاح سه پروژه دیگر طی دهه وقف در استان خبر داد و تصریح کرد: دو پروژه مربوط به موقوفه و یک پروژه مربوط به امامزاده است.

کد خبر 3837843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha