۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۳

آیت الله سبحانی مطرح کرد؛

مشکل کمبود مسجد در کشور/ قرآن با خط ایرانی چاپ شود

مشکل کمبود مسجد در کشور/ قرآن با خط ایرانی چاپ شود

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان، با اشاره به کمبود مساجد در کشور از سازمان اوقاف و امور خیریه خواست در زمینه ساخت مساجد همت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی ظهر پنج‌شنبه در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: قرآن‌هایی که از سوی سازمان اوقاف چاپ می‌شود ضروری است که خط آن ایرانی باشد.

وی گفت: در آستان قدس رضوی نمونه‌هایی از قرآن، با خط خوانا و زیبا وجود دارد که ما نیز از همان چاپ استفاده می‌کنیم و امروز باید قرآن‌هایی با خط ایرانی در اختیار کشورهای مختلف قرار داده شود هرچند که مشاهده می‌کنیم دیگران قرآن‌های به خط عثمان طه در اختیار آنها قرار می‌دهند.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اعزام مبلغان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: این امر باید در اولویت برنامه سازمان اوقاف باشد؛ در برخی از مناطق شاهد حضور مبلغان بومی هستیم که اولویت اعزام باید با مناطق محروم باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از مناطق کشور با کمبود مساجد روبرو هستیم و اگر مسجدی هم وجود دارد روحانی ندارد، افزود: متأسفانه در برخی از شهرهای بزرگ همانند تهران هم گزارش‌هایی مبنی بر کمبود مسجد به ما می‌دهند که این امر از مشکلات اساسی کشور است و نباید این‌گونه باشد.

آیت الله سبحانی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید همت اولیه را به کار گیرد و اگر دیوار مسجدی در منطقه‌ای بالا برود مردمان منطقه نیز خود دست بکار شده و آن را به تمام خواهند رساند.

انتقاد از بسته شدن یک مسجد در تبریز

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد کریمخان تبریز که از آثار باستانی نیز به‌حساب می‌رود در حال حاضر به دلیل انجام پروژه مترو بسته شده است، افزود: در این چنین مواردی باید از سازمان اوقاف و همچنین متولیان مساجد نیز اجازه گرفته شود در صورتی که در این مورد چنین اتفاقی رخ نداده است بنابراین باید سازمان اوقاف در این زمینه‌ها نیز حساس باشد و اقدامات لازم را صورت دهد.

استاد برجسته حوزه گفت: درس خارج وقت نیز اخیراً آغاز شده است و امیدوارم مطالبی که در این زمینه ارائه می‌شود به صورت‌های مختلفی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

کد خبر 3837899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha