۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷

استاندار لرستان:

بزرگ‌ترین سد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در لرستان بدنه دولت است

بزرگ‌ترین سد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در لرستان بدنه دولت است

خرم آباد - استاندار لرستان گفت: بزرگترین سد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان بدنه دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جذب سرمایه گذار توسط اتاق بازرگانی لرستان اظهار داشت: این امر منجر به توسعه و پیشرفت استان می شود.

وی با بیان اینکه شرایط خوبی برای کار، سرمایه گذار و تلاش در لرستان فراهم شده است عنوان کرد: همه چیز برای خیز توسعه ای و شتاب در رابطه با مباحث توسعه ای استان فراهم شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه می توانیم این ادعا را داشته باشیم که حرف های خود را در سطح کشور مطرح می کنیم گفت: اقتصاد مقاومتی و پایلوت بودن لرستان در این زمنیه گام و حرکتی برای حضور بخش خصوصی در استان است.

بازوند با بیان اینکه هنوز موانعی بر سر راه فعالیت بخش خصوصی در لرستان وجود دارد گفت: باید همه کمک کنیم که این موانع که برخی از آنها نرم افزاری بوده را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه خیلی از این موانع در دل دولت، ادارات کل و استانداری قرار دارند گفت: مدیران را باید ملزم کنیم که بروکراسی که در ساختار اداری وجود دارد را از بین ببرند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه سه گروه را برای ورود بخش خصوصی در لرستان در استان باید توجیه و تشویق کرد گفت: افکار عمومی، سیاسیون و نخبگان و اداری ها از جمله این سه طیف بوده که خوشبختانه افکار عمومی از این سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می کنند.

بازوند با بیان اینکه نخبگان و سیاسیون استان حضور بخش خصوصی در لرستان را نمی توانند به لحاظ علمی رد کنند و این موضوع را قبول دارند گفت: ممکن بوده که گاهی مواقع حواشی در این زمینه وجود داشته باشد که بگوید «استاندار شریک فلان سرمایه گذار است».

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این حواشی بعد از مدتی می گذرد گفت: بزرگترین سد برای حضور بخش خصوصی در لرستان بدنه دولت است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه همه مدیران باید کمک کنند که این ساختار تغییر پیدا کند گفت: در لرستان ریل توسعه تغییر کرده و دیگر دولت محور توسعه در استان نیست.

بازوند با بیان اینکه توسعه، رشد و پیشرفت استان در گرو سرمایه گذاری سالانه بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان است تصریح کرد:  این امر توسط دولت محال بوده که صورت گیرد و باید بخش خصوصی حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه اتاق بارگانی لرستان یکی از فعال ترین اتاق های کشور محسوب می شود گفت: علیرغم همه سختی ها، مشکلات در صنعت، تولید، بانک ها و ... اتاق بازرگانی لرستان عملکرد مطلوبی داشته است.

استاندار لرستان با اشاره به همکاری بانک های دولتی در حوزه تولید و سرمایه گذاری لرستان بیان داشت: بانک های خصوصی نیز لازم بوده که همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند.

کد خبر 3837962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha