۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷

در کراچی صورت گرفت؛

ترجمه کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام اثر ولایتی به اردو

ترجمه کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام اثر ولایتی به اردو

کتاب «نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام» که توسط ولایتی به رشته تحریر در آمده و به زبان فارسی به چاپ دوازدهم رسیده است، در پاکستان نیز به زبان اردو ترجمه و چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب ۲ جلدی نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران که توسط علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب، در حدود ۲۰۰۰ صفحه تالیف و زبان فارسی آن به چاپ دوازدهم رسیده است در کراچی پاکستان و به سفارش سرکنسولگری کشورمان در این شهر به زبان اردو ترجمه و توسط موسسه و چاپخانه احیاء تراث اسلامی چاپ و توزیع گردیده است.

سبحانی سرکنسول کشورمان در گزارش ارسالی و با توجه به اهمیت و نقش این کتاب برای معرفی جایگاه واقعی و مهم شیعه در میان علاقه مندان پاکستانی گفت: با توجه به درخواست ها و نیاز جدی موجود از سوی مخاطبان اردو زبان برای آشنایی هر چه بیشتر با نقش و جایگاه شیعیان، حدود دو سال و نیم قبل با مشورت های انجام شده کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران که توسط ولایتی تالیف و به چاپ رسیده است انتخاب و ترجمه آن توسط سه گروه ترجمه به سرپرستی محمد بشیر عالمی از مترجمین برجسته اردو زبان این کشور آغاز گردید و در آبان ماه ۱۳۹۵ در سه جلد و مجموعا ۱۶۰۰ صفحه به چاپ رسید و در دسترس علاقه مندان در کراچی، دیگر شهرهای پاکستان و حتی افغانستان قرار گرفت.

سرکنسول کشورمان در کراچی افزود: با توجه به حملات شدید از سوی جریانات افراطی و تکفیری در منطقه به دیدگاه های اسلامی و شیعی و ضرورت تبیین هر چه دقیق تر جایگاه واقعی شیعیان در فرهنگ و تمدن اسلامی این مجموعه که مانند یک دائره المعارف شیعه است اماده گردیده و در مرحله اول نیز یک هزار نسخه ۳ جلدی از آن چاپ شده که با توجه به استقبال انجام شده، موسسه ای که مسئولیت آماده سازی را برعهده داشته نسبت به تجدید چاپ نیز اعلام آمادگی کرده است.

کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلامی که توسط دکتر ولایتی تالیف و به چاپ رسیده به نقش شیعه در طول دوره های مختلف در زمینه عناصر تشکیل دهنده فرهنگ و تمدن از جمله فقه، اصول، احکام، هنر، معماری، تاریخ، جعرافیا، ریاضیات، ادبیات، نجوم، فیزیک، شیمی و ... اشاره دارد که علاوه بر فارسی و اردو، ترجمه ترکی استامبولی آن نیز توسط یک موسسه ترکی ای در حال آماده سازی است که به زودی به چاپ خواهد رسید.

کد خبر 3838420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha