۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۰

وزارت دفاع روسیه:

انگلستان یک گرم آرد هم برای مردم حلب نفرستاده است

انگلستان یک گرم آرد هم برای مردم حلب نفرستاده است

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با رد اظهارات سخنگوی نخست وزیر انگلستان گفت: انگلستان از ابتدای جنگ تا کنون هیچ گونه موادغذایی دارویی یا پوشاک به سوریه نفرستاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در واکنش به اظهارات سخنگوی داونینگ استریت، که گفته بود، روسیه کمک هایش به شهرهای جنگ زده را متوقف کرده است، گفت، انگلستان از شروع جنگ سوریه، تا کنون یک گرم آرد، و یا یک پتوی خالی هم به حلب نفرستاده است.

ژنرال ایگور کوناشنکو سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: به نظر می رسد که دولت بریتانیا، دیدگاه عینی، آنچه را که در سوریه و به خصوص حلب در حال وقوع است را از دست داده است، و قصد ایجاد روسیه هراسی دارد. وی خاطرنشان کرد که، از ابتدای جنگ تا کنون هیچ گونه موادغذایی دارویی و یا پوشاک از سمت بریتانیا به سوریه نیامده است!

وی افزود: اگر که دولت انگلیس واقعا میخواهد که کمک های انسان دوستانه ی خود را به شرقی حلب برساند، تمام شرایط برایش مهیا است، فقط کافیست که به ما بگوید، کجا را میخواهد کمک کند؟ و یا اگر آنها نمی خواهند، کمک کنند، مانع کمک کردن دیگران نشوند.

طبق سخنان کوناشنکو، گروه های سوری از ۲۸ نوامبر، نزدیک به نیمی از مناطق حلب را از دست تروریست ها آزاد کرده اند.

 بیش از ۹۰۰۰۰ نفر در این مناطق نجات پیدا کردند. بیش از ۲۸۰۰۰ غیر نظامی، شامل ۱۴۰۰۰ کودک، از این مناطق فرار کرده اند. وی گفت: در تمام این مدت، ساکنان شرقی حلب، کمک های انسانی،  دارو، و لباس گرم را از مرکز کمک روسیه، و دولت این کشور، به صورت روزانه دریافت کرده اند.

روز چهارشنبه، دیلی میل در گزارشی اعلام کرد که، سخنگوی نخست وزیر بریتانیا، مدعی شده است که روسیه، کمک های خود را متوقف کرده است.

این خانم مدعی شد که دولت سوریه، و هم نظرانش از کمک به آوارگان جلوگیری می کنند.

اکنون ارتش سوریه درگیر عملیاتی برای پاکسازی کامل حلب  از گروه های تکفیری، و شاخه ی سوری القاعده که به جبهه النصره تغییر نام داده است، می باشند.
روز سه شنبه نیز وزیر دفاع روسیه گفت، یک معبر در شرق حلب توسط نیروهای روسی و سوری ایجاد شد، و مردم توانستند به کمک های انسانی دسترسی پیدا کنند.
 

کد خبر 3839580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رامین IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      0 0
      چه سخنگوی صریح وعاقلی