۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷

عادل بزدوده در گفتگو با خبرنگار مهر:

نگذاشتند «کوزه عسل نیست» به دیدار بچه‌های همدان برود/ دلم شکست

نگذاشتند «کوزه عسل نیست» به دیدار بچه‌های همدان برود/ دلم شکست

عادل بزدوده می‌گوید اجازه حضور نمایش عروسکی «کوزه عسل نیست» در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - همدان داده نشده که این موضوع او را دل شکسته کرده است.

عادل بزدوده پیشکسوت تئاتر عروسکی کشورمان با اعلام اینکه نمایش عروسکی «کوزه عسل نیست» در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان - همدان پذیرفته نشده است به خبرنگار مهر گفت: گروه اجرایی نمایش «کوزه عسل نیست» بعد از اجرای موفق در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین حضور در جشنواره تئاتر عروسکی «مبارک» این پیشنهاد دادند که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان هم شرکت کنیم و من هم پذیرفتم که کار را به این جشنواره هم بفرستیم تا در بخش خارج از مسابقه شرکت کند و مهم ترین انگیزه‌ام این بود که بچه های شهر همدان هم بتوانند این نمایش را ببینند.

او که ساخت عروسک های مجموعه‌ها و فیلم‌هایی چون زی زی گولو، شهر موش ها، خونه مادر بزرگه، الو الو من جوجوام، گلنار و... را در کارنامه دارد، افزود: من فکر می کردم این جشنواره به هنرمندانی که یک عمر در حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار کرده‌اند و عشق و امیدشان اجرای کار هنری برای بچه های ایران است، اهمیت می دهد. آنها به دستیار من گفته اند شورا این کار را نپسندیده و به همین دلیل کار رد شده است. هدف من این بود که بچه های بیشتری امکان دیدن تئاتر «کوزه عسل نیست» را پیدا کنند و اصلا به دنبال حضور در رقابت و گرفتن جایزه نبودم. من سال‌هاست تلاشم را در تئاتر کودک و عروسکی انجام داده‌ام و نیازی ندارم این افراد به من نمره بدهند ولی انتظار می رود از افرادی که سال های سال در عرصه تئاتر کودک فعالیت کرده اند در جشنواره های اینچنینی بیشتر استفاده شود.

این عروسک‌ساز که بیش از سه دهه است در این عرصه فعالیت می‌کند، افزود: این روزها که دو عزیزم را از دست داده‌ام این اتفاق واقعا مرا دل شکسته کرد. من معتقدم نباید تئاتر را مختص به تهران کرد و باید این فرصت را برای بچه های سراسر ایران فراهم کرد تا بتوانند آثار ویژه خود را ببینند. ما همه عضو یک خانواده هستیم و باید مراقب هم باشیم. باور داشته باشیم که اگر تخم محبت بکاریم، محبت درو می کنیم ولی رفتار دوستان در جشنواره واقعا مرا دلخور و دل شکسته کرد.

بزدوده تاکید کرد: من برای همه دست اندرکاران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - همدان آرزوی سلامت و موفقیت دارم و باز هم با خودم می‌گویم من باید برای بچه ها کار کنم و هرگز نباید انگیزه ها را از دست داد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر همچنین درباره کارهای جدیدی که برای اجرا آماده می‌کند، توضیح داد: با همراهی دوست خوبم مرتضی طاهری قصد داریم سال آینده نمایش «کی می‌خواد از روی پل رد بشه» را روی صحنه ببریم که متن این نمایشنامه بر اساس کتاب «الاغی روی پل» نوشته بانوراما جافا توسط آقای طاهری نوشته می شود و من هم بازنویسی نهایی را انجام می‌دهم.

وی در پایان گفت: طرح این نمایش را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عرضه کرده ایم که مورد تایید هم قرار گرفته است و سال آینده آن را در کانون روی صحنه می بریم.

کد خبر 3840814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha