در سازمان اوقاف و امور خیریه؛

هم اندیشی بررسی نظام مدیریت وقف در عرصه بین الملل برگزار می شود

هم اندیشی بررسی نظام مدیریت وقف در عرصه بین الملل برگزار می شود

نخستین هم اندیشی تخصص نقد و بررسی نظام مدیریت وقف و امورخیریه در عرصه بین الملل با ارائه مطالعات تطبیقی در نظام مدیریت وقف و امور خیریه عصر امروز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین هم اندیشی تخصص نقد و بررسی نظام مدیریت وقف و امورخیریه در عرصه بین الملل با ارائه مطالعات تطبیقی در نظام مدیریت وقف و امور خیریه در ۳۰ کشور جهان عصر امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف و امور خیریه در کشورهای مختلف جهان نقش بارز و برجسته ای در عرصه های مختلف دارد تصریح کرد: نخستین هم اندیشی تخصصی نقد و بررسی نظام مدیریت وقف و امور خیریه در عرصه بین الملل با هدف ارائه مطالعات تطبیقی انجام شده در نظام مدیریت وقف و امور خیریه در ۳۰ کشور منتخب جهان و دستاوردهای این کشورها در این عرصه عصر امروز دوشنبه ۱۵ آذرماه در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

محمد روح الامینی با اشاره به محورهای این هم اندیشی افزود: ارائه وضعیت نظام مدیریت وقف و امور خیریه کشورها، بررسی مفهوم وقف و امور خیریه در کشورهای هدف، آشنایی با ساز و کار نظارت برموقوفات و موسسات خیریه، بررسی وضعیت قوانین و مقررات و دستورالعمل های حوزه وقف و امور خیریه و ارائه وضعیت برنامه های راهبردی نهاد متولی وقف و امور خیریه در کشورهای هدف از جمله محورهای این هم اندیشی است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این همایش بررسی وضعیت درآمد موقوفات و موسسات خیریه در کشورهای هدف است ارزیابی روش های تامین مالی موقوفات و موسسات خیریه و ارائه وضعیت رتبه بندی نیات خیرخواهانه در کشورهای مورد نظر را از دیگر اهداف این هم اندیشی برشمرد.

روح الامینی با اشاره به مدعوین این همایش تصریح کرد: از صاحب نظران، کارشناسان موسسات نهادهای اسلامی و اجتماعی فعال در عرصه بین الملل و موسسات پژوهشی برای شرکت در این هم اندیشی دعوت بعمل آمده است.

وی با اشاره به نتایج این گونه هم اندیشی ها خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت های وقف و امور خیریه در حوزه بین الملل با محوریت سازمان اوقاف، توسعه ارتباطات درون دستگاهی به منظور زمینه سازی ارتقاء سطح تعاملات خارج از کشور، گسترش شناخت نسبت به نظام مدیریت وقف و امور خیریه و الگو یابی از تجربیات موفق می تواند از جمله نتایج و تاثیرات این گونه هم اندیشی ها باشد.

براساس این گزارش سخنرانی محمد روح الامینی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف، مهندس حسین آب نیکی مشاور عالی ریاست سازمان اوقاف  و مهندس غلامعلی رحیمی مدیر کل دفتر نوسازی و تحول سازمان اوقاف از جمله برنامه های این همایش است.

کد خبر 3841246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha