۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰

در دانشگاه علم و صنعت ایران؛

سومین همایش ملی اندازه‌گیری جریان سیالات برگزار می شود

سومین همایش ملی اندازه‌گیری جریان سیالات برگزار می شود

سومین همایش ملی اندازه‌گیری جریان سیالات با هدف شناسایی ظرفیت های موجود در کشور و رصد فناوری های نوین در میترینگ در دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین همایش ملی «اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و آب»، فردا چهارشنبه ۱۷ آذرماه با حضور  قائم مقام وزیر نیرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و چند تن از مدیران کل وزارت نفت، در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صنعت ایران افتتاح می شود.

این همایش ملی، روزهای هفده و هجده آذرماه ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد و در آن علاوه بر ارائه سخنرانی در حوزه‌ های مختلف، میزگردهای تخصصی با حضور مسئولان دولتی و کارشناسان و همچنین کارگاه‌های آموزشی متعددی توسط کارشناسان و اساتید منتخب برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات صنعت اندازه ‌گیری و کالیبراسیون با حضور شرکت های برجسته و مشهور داخلی و خارجی، از دیگر فعالیت های جنبی این همایش به شمار می رود.

«انتخاب، اجرا، بهره‌ برداری، نگهداری و تعمیرات تجهیزات اندازه‌ گیری و پرووینگ»، « عملیات پرووینگ و کالیبراسیون انواع کنتور در صنعت»،« استانداردهای ملی و بین المللی در اندازه ‌گیری»، « هوشمندسازی اندازه ‌گیری»، « حقوق اندازه‌ گیری» از محورهای تخصصی همایش اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و آب محسوب می شوند.

شناسایی ظرفیت های موجود در کشور در موضوع میترینگ، تلاش در جهت آموزش عملی و نظری موضوعات مختلف مرتبط با میترینگ و معرفی حساسیت های موضوع میترینگ در کشور و لزوم توجه بیشتر شرکت ها و مراکز تحقیقاتی به آن، رصد فناوری های نوین در میترینگ و معرفی آنها به شرکت های داخلی، توسعه دانش میترینگ در کشور در جهت رفع مشکلات از اهداف این همایش هستند.

همچنین دسترسی به دانش طراحی و ساخت انواع سیستم های میترینگ و پرووینگ مورد نیاز در کشور، تلاش در جهت ایفای نقش موثرتر در استانداردهای ملی و بین المللی با توجه به شرایط خاص کشور در منطقه و معرفی پتانسیل های موجود در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور در جهت رفع مشکلات میترینگ در کشور، از دیگر اهداف برگزاری این همایش  دو روزه به شمار می رود.

برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی تخصصی طی این همایش و ۱۳ کارگاه پس از آن، برنامه ریزی شده است. علاوه بر آن، میزگرد تخصصی «بررسی چالش های سیستم های اندازه گیری در صنعت آب و فاضلاب» با حضور مسئولان و مدیران شرکت آب و فاضلاب کشور و سایر کارشناسان مرتبط ساعت ۱۴ الی ۱۷ روز ۱۷ آذر ماه در محل سالن شهید حسنی برگزار خواهدشد.

کد خبر 3842237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha