۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۸:۴۴

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد:

ایجاددبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک عروسکی رضوی الزامی است

ایجاددبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک عروسکی رضوی الزامی است

بندرعباس - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی هرمزگان تأکید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مراد خانی سه شنبه شب در مراسم اختتامییه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عروسکی رضوی به اهمیت و جایگاه این جشنواره اشاره کرد و گفت : در آثار نمایشی حوزه فرهنگ رضوی به خوبی نماد ها و بخش های متعدد فرهنگ عمومی مانند آداب، رسوم، عقاید، زبان، باورها و ... دیده می شود.

وی بر حمایت مستمر از هنرمندان و تولید کنندگان آثار نمایشی رضوی تأکید کرد و افزود: باید حمایت ها به گونه ای باشد که رغبت کارگردان ها به تولید آثار متعدد تر و فاخرتر بیشتر شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سه جشنواره تئاتر در حوزه فرهنگ رضوی در سطح کشور برگزار می شود و در این جشنواره ها کیفیت محتوایی و تکنیکی از اهمیت خاصی برخوردار است.

مراد خانی، مهمترین رویکرد تئاتر رضوی را پرورش و آموزش نیروی انسانی در جامعه دانست و اظهار داشت: برای رشد فکری و اعتقادی فعالان این حوزه باید برنامه های مختلف آموزشی و پژوهشی در نظر گرفت.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی هرمزگان تأکید کرد و گفت : لازمه چنین حرکت مهمی ، فعالیت تمام وقت و دائمی در طول سال است به ویژه که از بیشترین فعالیت دبیرخانه، به بعد از جشنواره مربوط می شود.

وی یادآور شد: برای حمایت از حوزه فرهنگ رضوی از هیچ حمایتی فروگذار نیستیم اما شرط اصلی آن است که از این حمایت ها ،هنرمندان بهره مند شوند.

مراد خانی در ادامه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان به ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و مردم هرمزگان، بر ایجاد زیر ساخت های بیشتر نمایش تأکید کرد و افزود: در این راستا، اقدامات خوبی در ساخت پلاتوهای نمایش در هرمزگان صورت گرفته که جا دارد از شهردار بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، بندر چارک، میناب تقدیر و تشکر کنم.

وی در تشریح حوزه فرهنگ و هنر گفت : بخش فرهنگ آنقدر وسیع است که در بسیاری از موارد نقش هرکس در این حوزه مشخص نیست و در بسیاری از موارد شرح وظایف ها با یکدیگر تداخل پیدا می کند .

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت های معاونت هنری وزارت از ظرفیت های موجود در استان ها انتشار کرد و افزود : حمایت از موسیقی نواحی و مقامی در اقصی نقاط کشور باعث معرفی آن در سطح بین المللی شد و بسیاری از شخصیت های گمنام این حوزه شناسایی و معرفی شدند.

مراد خانی به اهمیت مدیریت حوزه هنر پرداخت و عنوان کرد: مدیریت در حوزه هنر باید به گونه ای باشد که چرخه اقتصادی آن پاسخگوی نیازهای هنرمندان باشد و در این صورت است که هنرمندان به شأن و منزلت واقعی می رسند .

وی به حضور بخش عمده ای از استعداد هنری کشور در هرمزگان اشاره کرد و گفت : هرمزگان با وسعت بسیار و گوناگونی اقوام ، نژاد، آداب ، رسوم و همچنین همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس از ظرفیت های بزرگ هنری کشور است که باید با برنامه ریزی و حمایت بیشتر، استعدادهای هنری شناسایی و مورد توجه و اهتمام قرار گیرند.

معاون هنری وزیر ارشاد در ادامه اضافه کرد : تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان حوزه هنر باید در اولویت فعالیت ها قرار گیرد ، زیرا این اقدام باعث ایجاد اعتماد متقابل و حفظ شأن هنرمند می شود .

علی مراد خانی در خصوص تجهیز پلاتو بندرعباس ، انجام کارهای پژوهشی در بخش مد و لباس ، حمایت از گروه های تعزیه ، حمایت مالی از انجمن های هنری ، برگزاری جشنواره های مختلف هنری ، افزایش اعتبارات هنری استان هرمزگان قول مساعد دادند.

کد خبر 3843307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha