۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰

آیت الله جزایری:

حوزه انقلابی و کارآمد نیاز امروز کشور است

حوزه انقلابی و کارآمد نیاز امروز کشور است

امام جمعه اهواز، یکی از نیازهای امروز کشور را وجود حوزه انقلابی و کارآمد دانست.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله سید محمدعلی جزایری ظهر پنجشنبه در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی امام موسی کاظم (ع) برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه حوزه انقلابی و کارآمد از نیازهای امروز کشور است اظهار داشت:در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تقویت حوزه در خوزستان بودیم.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل سیاست های دین ستیز شاه ملعون که در راستای جداکردن دین از نسل جوان بود اقبال جوانان در آمدن به حوزه کم بود.

آیت الله جزایری افزود: پس از آغاز جنگ تحمیلی این فرصت مهیا شد تا جوانانی که به جنگ می آمدند آنها را به آمدن به حوزه تشویق کنیم و از آنها بخواهیم که در کنار جنگ به عرصه علم هم توجه کنند.

وی بیان داشت:امروز حوزه ما درد دین دارد و این به معنای  انقلابی بودن است‌ چرا که در زمینه مسایل دینی حساسیت های لازم را دارد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه امروز در حوزه خوزستان بیش از ۵ هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند افزود:این در شرایطی است که در قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۱۰۰ نفر طلبه در این استان حضور داشتند.

وی با اشاره به فعالیت شبکه های ماهواره ای عربی علیه شیعیان در این منطقه اظهار داشت: این شبکه ها به صورت یک طرفه علیه دین سخن می گویند و عقاید مردم را به خصوص در زمینه ولایت ایمه معصومین؛ متزلزل می کنند و ممکن است افکار برخی از عوام مردم که قدرت تحلیل و بررسی موضوع را نداشته باشند تحت تاثیر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد:با این اوصاف تصمیم گرفتیم تا شبکه ای عربی به نام الااهواز راه اندازی کنیم که تولیدات این شبکه بر اساس آداب و رسوم مردم همین‌منطقه است.

وی افزود: استقبال مردم از این شبکه قابل توجه است و مردم؛ این شبکه را از آن خود می دانند و فعالیت های این شبکه در طول سه سال اخیری که راه اندازی شده به گونه ای بوده که اقبال مردم به شبکه های خارجی کمتر شده و این شبکه توفیقات خوبی بدست آورده است.

کد خبر 3844731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha