۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۲

اخبار پلیس/

کشف محموله ۶۵۰ میلیونی چای قاچاق در کرمانشاه

کشف محموله ۶۵۰ میلیونی چای قاچاق در کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۳ تن چای قاچاق به ارزش بیش از ۶۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" اظهار داشت: روز گذشته گروهی از ماموران کلانتری ۲۵ دولت آباد شهرستان کرمانشاه حین گشت زنی در یکی از خیابان های دیزل آباد به یک دستگاه کامیون بنز برخورد و متوجه اضطراب راننده آن شدند.

وی با بیان اینکه راننده به همراه فردی دیگر در حال تخلیه بسته های چایی از داخل کامیون بود، افزود: مأموران گشت پس از بررسی موضوع و در خواست مدارک گمرکی از راننده، متوجه شدند که خودرو حامل بار قاچاق است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از کامیون موردنظر، مقدار سه تن چای قاچاق به ارزش تقریبی ۶۵۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

سرهنگ شیرزادی گفت: یک متهم در این زمینه دستگیر و پس از تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی عنوان کرد: برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق کالا و جرایم اقتصادی کماکان به صورت ویژه در دستور کار انتظامی این شهرستان قرار دارد.

کشف ۱۰ هزار شاخه گل زینتی قاچاق در روانسر

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر از کشف ۱۰ هزار شاخه گل زینتی و ۷۶۰ عدد انواع عروسک قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "عزیز الهیاری " اظهار داشت: به دنبال کسب اخباری مبنی بر ورود منصوعات زینتی به داخل کشور، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی خودروی حامل بار قاچاق شناسایی شد و پس از کنترل نامحسوس محور مواصلاتی موردنظر، به محض رویت خودرو دستور ایست صادر و راننده مجبور به توقف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از بررسی خودروی مذکور ۱۰ هزار شاخه گل مصنوعی زینتی، تعداد ۷۶۰ عدد عروسک، تعدادی کفش و یک دستگاه رایانه قاچاق کشف و در این زمینه یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ الهیاری با بیان اینکه فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق سامانه تلفنی فوریت های پلیسی ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

کشف بذر قاچاق به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون ریال در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف کالای قاچاق به ارزشی بیش از ۶۰۰ میلیون ریال و دستگیری دو متهم در این زمینه خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" گفت: روز گذشته گروهی از ماموران یگان امداد شهرستان کرمانشاه در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت زنی در جاده روانسر به یک دستگاه خودرو زانتیا مشکوک می شوند و فرمان توقف را صادر می کنند.

وی افزود: خودروی مذکور بدون توجه به فرمان توقف ماموران با سرعت زیاد اقدام به فرار به سمت کرمانشاه می کند که ماموران با تعقیب و گریز راه فرار را بر خودرو متهم مسدود و خودرو را توقیف می کنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: از خودرو توقیفی در مجموع ۶۰۰ قوطی بذر زراعی قاچاق به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون ریال کشف شده است.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه در این زمینه دو متهم دستگیر شده اند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی پایان آذر به اتمام می رسد

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: طرح بخشودگی دیر کرد جرایم رانندگی معوق، پایان آذر ماه به اتمام می رسد.

سرهنگ " محمد مرادی" اظهارداشت: مالکان وسایل نقلیه تا پایان آذر ماه سال ۹۵ اگر جرایم معوق رانندگی مربوط به پیش از نوروز ۹۵ را پرداخت کنند، جریمه دیرکرد پرداخت آنان بخشیده خواهد شد.

وی با تاکید بر این که این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی شود تصریح کرد: در صورتی که مالکان وسایل نقلیه در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جرایم معوق خود اقدام نکنند، جریه ۲ برابری آنها مجددا اعمال می شود.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به بکارگیری تجهیزات جدید توسط  پلیس راهور در خصوص شناسایی رانندگان متخلف در کنارسامانه الکترونیکی گفت: بر این اساس خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه دارند توسط ماموران پلیس راه و راهور در معابر برون و درون شهری توقیف و تا زمان پرداخت جریمه در پارکینگ متوقف می شود.

سرهنگ مرادی توصیه کرد: رانندگانی که بدهی جریمه معوق دارند از مهلت باقیمانده استفاده کنند تا از تسهیلات این طرح بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: رانندگان برای استفاده از این تسهیلات نیازی به مراجعه به راهنمایی و رانندگی ندارند و این تسهیلات به طور متمرکز در سامانه اجرائیات پلیس راهور اجرایی شده است.

رییس پلیس راهور استان گفت: مالکان وسایل نقلیه میتوانند با ارسال VIN وسایل نقلیه در پایان آن به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ شناسه قبض و پرداخت و مبلغ جریمه خود را دریافت کرده و همانند سایر قبوض از طریق دستگاه های خود پرداز و یا اینترنت بانک خود آن را پرداخت کنند.

سرهنگ مرادی افزود: مالکان وسایل نقلیه می توانند از طریق شماره ۱۲۰ از مبلغ جریمه خود مطلع شوند و یا با مراجعه به مرکز پلیس +۱۰ و یا سایت اینترنتی پلیس راهور به نشانی www.irrahvar۱۲۰ نسیت به دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود و پرداخت آن اقدام کنند.

رئیس پلیس راهوراستان اضافه کرد: همچنان تسهیلات پرداخت موردی قبوض جرائم رانندگی در سامانه راهور ۱۲۰ مهیا است و رانندگان می توانند به صورت یک جا و یا موردی نسبت به پرداخت قبوض جرایم رانندگی اقدام کنند.

سرهنگ مرادی در خصوص امکان اعتراض به جرایم سال ۹۴ گفت: همچنان رانندگان پس از دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود در صورتی که به جرایم ثبت شده اعتراض دارند میتوانند از طریق پلیس +۱۰ و یا هیات های رسیدگی به تخلفات رانندگی به جرایم رانندگی خود با ارایه مستندات اعتراض کنند.

کد خبر 3846205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha