۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۰

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی مطرح کرد:

۱۱۹ هزار و ۷۸۰ خانواده خراسان شمالی مشترک صندوق صدقات

۱۱۹ هزار و ۷۸۰ خانواده خراسان شمالی مشترک صندوق صدقات

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۱۹ هزار و ۷۸۰ خانواده استان مشترک صندوق صدقات کمیته امداد هستند که هرکدام از این خانوارها ماهانه تنها ۱۷۰ تومان صدقه پرداخت می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی اظهار کرد: صدقه‌ها و کمک‌های مردمی بخشی از نیازهای محرومان را در زمینه های درمان، مسکن، اشتغال، امور فرهنگی و جهیزیه تأمین می‌کند.

وی درباره میزان وجوهات جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱۹ هزار و ۷۸۴ صندوق صدقات کوچک، دو هزار و ۴۰۴ صندوق صدقات بزرگ و همچنین یک هزار و ۸۰۰ صندوق صدقات متوسط در مراکز دولتی، بیمارستان‌ها، سازمان‌ها نصب‌شده است که از این طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود.

اهرابی به نحوه هزینه شدن کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق صدقات اشاره کرد و افزود: کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده از این صندوق‌ها صرف تأمین مسکن، ازدواج فرزندان، تأمین جهیزیه، هزینه درمانی به‌ویژه بیماران صعب‌العلاج می‌شود و علاوه بر این ارتقاء وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، طلاب و دانشجویان از دیگر مواردی است که در این حوزه مدنظر قرار دارد.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون حدود ۳۵ هزار خانواده محروم استان تحت حمایت این نهاد قرار دارد، گفت: بیش از ۱۰ درصد از جمعیت خراسان شمالی تحت حمایت این نهاد قرار دارد که حل مشکل فقر از این خانواده‌ها تنها با اعتبارات محدود دولتی امکان‌پذیر نیست و این مهم نیازمند توجه جدی مردم نوع‌دوست و خیر استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه در هشت ماه نخست امسال بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه جمع‌آوری‌شده است، اظهار کرد: امیدواریم با توجه بیش‌ازپیش مردم سخاوتمند استان بتوانیم بخشی از نیازهای محرومان را رفع کنیم.

اهرابی درباره جلب اعتماد مردم به کمیته امداد گفت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های توسعه مشارکت مردمی در کمیته امداد، اعتمادسازی بین اقشار مردم است که بر این اساس تمامی کمک‌های جمع‌آوری‌شده به‌طور شفاف در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به نصب و توزیع صندوق‌های صدقات نیز اقداماتی شده است، بیان کرد: در این مدت پنج هزار و ۴۳ فقره به مشترکان صندوق‌های خانگی منازل اضافه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین از جمع‌آوری حدود ۲۴۲ میلیارد ریال کمک مردمی در این استان خبر داد و افزود: این درآمدها از محل صدقات، طرح‌های برکت، اکرام، محسنین، زکات و فطریه جمع‌آوری‌شده است.

اهرابی تاکید کرد: صدقه‌ها و کمک‌های مردمی بخشی از نیازهای محرومین را درزمینه های درمان، مسکن، اشتغال، امور فرهنگی و جهیزیه تأمین می‌کند و کمیته امداد این کمک‌های مردمی را به‌صورت یکجا، هدفمند و اثربخش صرف امور محرومین و نیازمندان می‌کند.

کد خبر 3846255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha