در گفتگوی تلفنی با العبادی؛

ایلدریم: نیروهای ترکیه بعشیقه را ترک خواهند کرد

ایلدریم: نیروهای ترکیه بعشیقه را ترک خواهند کرد

نخست وزیر ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای عراقی خود از خروج نیروهای این کشور از بعشیقه در استان نینوا در شمال عراق پس از آزاد سازی موصل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای از تماس تلفنی بنعلی ایلدریم با همتای عراقی اش خبر داد.

العبادی در این تماس تلفنی گفت : همه کشورها باید به تمامیت ارضی عراق احترام بگذارند. خروج نیروهای ترکیه از بعشیقه و اعلام آن ضروری است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: عراق مایل به برقراری روابط محکم با همسایه خود ترکیه و دیگر کشورهاست و از بین رفتن همه عواملی که مانع از پیشروی روابط شده ، ضروری است.

وی بیان کرد: نیروهای عراقی دستاوردهای زیادی ضد داعش به دست آورده اند و مناطق زیادی را آزاد کرده اند و هم اکنون به آخرین مرکز این تروریستها یعنی استان نینوا رسیده اند و بخش اعظم آن از لوث داعش آزاد شده است.

العبادی تاکید کرد: داعشی ها به دنبال ایجاد فتنه میان گروههای عراقی بودند اما عراقی ها و ساکنان موصل این فتنه تروریستی را خنثی کردند. موصلی ها با نیروهای ما همکاری می کنند و این عامل مهمی برای آزادی آن محسوب می شود.

از سوی دیگر ایلدریم نیز دستاوردها و پیروزی های نیروهای عراقی را مورد تمجید قرار داد و به همتای عراقی خود تعهد داد که آنکارا نیروهای خود را از بعشیقه در استان نینوا، هنگامی که موصل مرکز این استان از لوث داعش آزاد شود، خارج خواهد کرد.

نخست وزیر ترکیه ضمن تسلیت خود و ملت ترکیه به مناسبت شهادت زائرین اربعین امام حسین(ع) بیان کرد: کسانی که دست به این اقدام زدند؛ همان آنهایی هستند که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و دشمن مشترک ما و شما هستند. عراق و ترکیه باید برای مقابله با تروریسم اقدام کنند.

ایلدریم بیان کرد: دستاوردها و پیروزی های نیروهای عراقی تحت فرماندهی شما قابل تمجید است. ساکنان موصل از ورود نیروهای عراقی بسیار خوشحال هستند.

وی با اشاره به احترام کشورش به تمامیت و وحدت اراضی عراق افزود: درباره اردوگاه بعشیقه ما از آن عقب نشینی خواهیم کرد و ماموریت نیروهای ما با آزاد سازی موصل به پایان خواهد رسید.

نخست وزیر ترکیه از تلاش دائمی کشورش برای ادامه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور خبر داد و افزود: نشست کمیته عالی استراتژیک میان عراق و ترکیه در بغداد به ریاست نخست وزیران دو کشور ضروری است.

کد خبر 3846521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha