۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸

امام جمعه ایلام:

سخنرانی های برخی مسئولان کشور نوعی گرا دادن به دشمنان بود

سخنرانی های برخی مسئولان کشور نوعی گرا دادن به دشمنان بود

ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عده ای از مسئولان ارشد کشور در پاره ای از سخنرانی های عمومی خود با بیان برخی صحبت ها به نوعی به دشمن گرا دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی روز یکشنبه در همایش تجلیل از طلایه داران اقتصاد مقاومتی، ایده های برتر کارآفرینی و اردوهای جهادی استان ایلام اظهار داشت وقتی مسئولان در صحبت های خود به طور علنی صحبت از کسب اجازه از آمریکا به عنوان کدخدای جهان برای مسائل هسته ای و یا خالی بودن خزانه از پول می کنند دشمن با خیال اینکه ایران به علت تحریم ها دچار بحران و درماندگی شده در خود احساس شعف و پیروزی می کرد.

وی افزود: در موضوع برجام با وجود شروط رهبری اما طرف مذاکره کننده بدون توجه به این شروط ۹ گانه رهبری توافق را امضا کرد و بعد از برجام نیز با وجود پایبندی ایران به تعهدات اما طرف مقابل مدام از ایران درخواست اعتمادسازی می کند در حالیکه خود هیچ گونه پایبندی و اعتمادسازی به تعهدات برجام نداشته است.

لطفی یادآور شد: آمریکایی ها از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره اذعان دارند که توان مقابله رزمی و نظامی با ایران را ندارند اما با این وچود برخی از مسئولان کشور با افتخار اعلام می کنند که با امضای توافق نامه سایه جنگ از ایران دور شد در حالیکه آمریکا جرات و توان جنگ با ایران را ندارد که اگر داشت تا به حال این کار را انجام داده بود و به جای حمله به کشورهای منطقه به ایران حمله می کرد.

وی گفت: متاسفانه عده ای در داخل کشور سعی دارند بقبولانند که ملت و کشور ایران ضعیف هستند و این با آرمان های امام راحل فرق دارد و دور است و به راستی اگر محور محکم ولایت فقیه در ایران نبود بی شک برخی از این افراد و مسئولان خیلی زودتر از حالا کشور را تحویل آمریکا داده بودند در حالی که آمریکا اکنون ملتمسانه از ایران تقاضای ایجاد امنیت برای گروه های تکفیری داعش در کشور عراق را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: توافق هسته ای و برجام تاکنون خسارت های زیاد و جبران ناپذیری را در زمینه های اقتصادی بر کشور وارد ساخته است و طرف مقابل با سیاست و ترفند لبخند و ادعای مذاکره کشور را دچار رکود و ایستایی کرد و منافع ایران در این توافق نامه لحاظ نشد.

وی با بیان اینکه رئیس دوره اصلاحات با گفت و گوی تمدن ها تلاش زیادی کرد با کشورهای اروپایی و غرب ارتباط برقرار کند اما این کشورها مدام ایران را محور شرارت خواندند و با تعلیق دو ساله فعالیت های هسته ای و عدم تعهد طرف مقابل به بیانیه سعدآباد به مقابله با ایران پرداختند و با حمله به افغانستان و عراق جنگ تمدن ها را به راه انداختند.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نیز با شعار گفتگو همراه با اعتدال وارد مذاکره های هسته ای شد که بعد از برجام و توافق هسته ای حدود ۱۸۰ هیات اقتصادی از نقاط مختلف دنیا به ایران آمدند اما این آمد و شدها هیچ کدام منجر به انعقاد تفاهم نامه و قرار داد همکاری نشد و بلافاصله بعد از توافق نیز آمریکا علاوه بر اینکه تحریم ها را لغو نکرد به کارشکنی های خود در زمینه توافق هسته ای و برجام نیز ادامه داد که این روند بدعهدی همچنان از سوی این کشور در حال انجام است.

وی افزود: مسئولان کشور بر این باور بودند که بعد از برجام همه تحریم ها علیه ایران لغو و مشکلات کشور رفع می شود در حالیکه کشور آمریکا با تمدید ۱۰ ساله تحریم ها بر علیه ایران در چند روز اخیر در واقع تیر خلاص و نابودی را بر پیکره برجام و توافق هسته ای زد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: دولت باید از همان ابتدای فعالیت خود به جای نگاه کردن به غربی ها و چشم امید داشتن به آنها با عمل به فرمایش های رهبری مقوله اقتصاد مقاومتی را جدی می گرفت و در کنار استفاده از ظرفیت داخلی به مذاکره با طرف مقابل نیز می پرداخت تا دشمن با ترس از توان ایران مذاکره ها را جدی تر می گرفت.

وی افزود: بزرگ نمایی دشمن و سیاست های آن نوعی کاسبی سیاسی است که دولت اصلاحات که در واقع دولت اصلاحات از نوع آمریکایی است سیاست ها و اهداف دشمن را بزرگ و توان داخلی را کوچک می انگارد.

فرمانده سپاه حضرت امیر المومنین (ع) ایلام هم با اشاره به سختی معیشت و اقتصاد مردم گفت: کشور ایران دارای منابع عظیم و وافری است که توان تامین معیشت ۲۵۰ میلیون نفر را دارد که این منابع بزرگ نیازمند مدیریت درست و اصولی است.

سردار سید صادق حسینی با تشریح برخی از بدعهدی های آمریکا در خصوص برجام افزود: امریکا در مساله برجام تنها به فکر منافع خود است و با بدعهد های خود این موضوع را به صورت عیان برملا کرده است و بعد از توافق های هسته ای تاکنون ۱۱ مورد نقض برجام در مدت کمتر از یکسال از سوی این کشور رخ داده است.

کد خبر 3847437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha