۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۹:۴۴

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

رونق صادرات در گرو تشکیل کنسرسیوم های صادراتی است

رونق صادرات در گرو تشکیل کنسرسیوم های صادراتی است

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: نبود تشکل های تخصصی حوزه صادرات، از مشکلات امروز تولید کشور است چراکه راه اندازی این کنسرسیوم ها در تولید و صادرات تحرک ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی شامگاه دوشنبه در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برگزیده استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در شرایط فعلی نسخه نجاتبخش اقتصاد کشور صادرات است و باید به سمت گسترش صادرات حرکت کنیم.

وی افزود: اقتصاد ایران طی دهه های گذشته توانست از شرایط محدودیت عبور کند و بسیاری از کالاها که تولید نمی شدند امروز در کشور حجم تولیدشان به حدی رسیده که علاوه بر نیاز داخلی، مازاد آن به خارج از کشور صادر می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اولین قدم برای داشتن صادرات مستمر و مداوم، حفظ تولید داخلی و حذف موانع تولید است و دیگر اینکه محصول تولیدی باید در بازارهای هدف خارجی خریدار داشته باشد.

کریمی تصریح کرد: صادرکنندگان امروز با محدودیت هایی از جمله موانع قانونی دست و پاگیر و... مواجه هستند که این یک شوک اساسی برای صادرات کشور است و این محدودیت، آثار زیان باری را برای صادرات کشور به دنبال دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: امروز اقتصاد کشور با شرایط رکود مواجه است و در این شرایط، بسیاری از تولیدکنندگان داخلی امکان فروش کالای تولیدی خود را در کشور ندارند، بنابراین حرکت به سمت صادرات بسیار مفید است و بخش عمده ای از مشکلات تولید داخلی را رفع می کند.

وی افزود: از سوی دیگر ارزآوری حاصل از صادرات نیز برای اقتصاد کشور راهگشا است و سبب رشد مولفه های اقتصادی خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: روند صادرات استان در سال جاری صعودی بوده و رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری برای مجموعه صنعت و تولید استان مرکزی با ظرفیت هایی که این استان دارد، هدف بلندپروازانه ای نیست.

کریمی گفت: نبود تشکل های تخصصی در حوزه صادرات یکی از مشکلات امروز تولید ما است و راه اندازی این شرکت های مدیریت صادرات، می تواند بسیار راهگشا باشد و تحرک جدی تری را در صادرات کشور ایجاد کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر باید مشوق های صادراتی افزایش یابد چراکه در تمام دنیا جوایز صادراتی درصد معینی از کاهش قیمت تمام شده برای صادر کننده را شکل می دهد در حالی که از این نظر در کشور ما سطح حمایت از صادرکننده بسیار کم است.

کد خبر 3848811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha