۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در نشست با سفرای هند، پاکستان و افغانستان:

برای تقویت روابط تجاری کرمانشاه باکشورهای هدف آمادگی کامل داریم

برای تقویت روابط تجاری کرمانشاه باکشورهای هدف آمادگی کامل داریم

کرمانشاه- رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: به منظور تقویت و گسترش ارتباطات تجاری میان کرمانشاه و کشورهای افغانستان، هند و پاکستان آمادگی کامل داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی امروز سه شنبه در دیدار با سفرای کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان که با هدف بررسی مسائل تجاری و مبادلاتی برگزار شد، اظهار داشت: برای استحکام مبادلات تجاری پیشنهاد می‌شود میان استان کرمانشاه با یکی از استان‌های همتراز ما در هندوستان خواهرخواندگی مطرح شود.  

وی خطاب به سفیر افغانستان گفت: ما همراهی و نزدیکی بسیاری با کشور افغانستان در بخش های مختلف فرهنگی و... داریم و بیشترین سطح مبادلات ما با افغانستان به عنوان یکی از کشورهای هدف است به طوریکه طی هشت ماهه امسال ده میلیون دلار صادرات به افغانستان داشتیم که عمدتا اقلام بهداشتی، نخود، کاشی و سرامیک و پروفیل بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه تاکید کرد: ما در استان کرمانشاه می توانیم همکاری خوبی با کشور افغانستان در سه حوزه خاص داشته باشیم و بخش خدمات فنی و مهندسی، کارهای ساختمانی حوزه های خوبی برای همکاری ما با کشور افغانستان است.

کاشفی با توجه به اینکه اغانستان کشوری رو به رشد و با ثبات است و در زمینه کارهای ساختمانی و مهندسی هم اکنون نیازمند است می‌توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم همچنین استان کرمانشاه تبحر خاصی در حوزه کشاورزی دارد و می‌توانیم در این بخش نیز ارائه خدمت کنیم.

وی گفت: ما مردم کشور افغانستان را دوست و برادر خود می دانیم و امیدواریم سفیر افغانستان نیز کمک کند تا همکاری های تجاری جدی میان اتاق کرمانشاه با افغانستان انجام شود و ما برای این مهم اعلام آمادگی می کنیم.

کاشفی در ادامه با تاکید بر امکان مبادلات تجاری میان استان کرمانشاه با کشور پاکستان بیان کرد: پاکستان از کشورهای مهم منطقه است و ارتباطات خوب و دوستانه ای با ما داشتند و منافع مشترکی نیز میان دو کشور وجود دارد.

عضو اتاق ایران افزود: مسائل اقتصادی تحت تاثیر مسائل امنیتی در پاکستان از رونق خاص برخوردار نبوده و به زحنت سطح مبادلات تجاری ما با این کشور به یک میلیارد دلار می رسد و این رقم قابل قبولی نیست

وی تاکید کرد: در سفری که پیشتر از طریق اتاق ایران به پاکستان داشتیم مسئولان هر دو کشور بشدت خواستار ارتقا سطح تبادلات تجاری و همکاری بودند و یکی از رایزنان جمهوری اسلامی ایران در پاکستان آقای کرمانشاهی بودند که به تازگی دار فانی را وداع گفتند و وقتی ایشان رایزن ما بودند ارتباطات خوبی داشتیم و هیئت های متعهدی از پاکستان به کرمانشاه سفر کردند اما این رویه چند سالی است که قدری ضعیف شده و امیدواریم با حضور شما به قدرت سابق برگردد.

کاشفی همچنین بیان کرد: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوب استان کرمانشاه امیدواریم بتوانیم در نمایشگاه های پاکستان حضور داشته باشیم و با توجه به اینکه در سه کشور افغانستان و پاکستان و هندوستانکه همسایگان شرق ما هستند همیشه ارتباطات خوب داشتیم و امیدواریم با این سفر ارتباطات تقویت شود.

وی همچنین از سفیر پاکستان خواست شرایطی فراهم شود تجار و بازرگانانی که اتاق بازرگانی استان معرفی می کند هنگام اخذ ویزا آسان تر اقدام شود.

کد خبر 3849259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha