۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲

 رایزن بازرگانی پاکستان در ایران:

حجم تجارت خوبی با ایران نداریم

حجم تجارت خوبی با ایران نداریم

کرمانشاه- رایزن بازرگانی پاکستان در ایران گفت: کشور پاکستان تاکنون حجم تجارت خوبی با ایران نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، نظر محمد رانجها امروز سه شنبه در نشست با مسئولان اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان کرمانشاه اظهار داشت: ما مرزهای گسترده ای با ایران داریم  و علاقه مند به معاملات تجاری گسترده تر با ایران هستیم اما متاسفانه تاکنون معاملات تجاری گسترده با ایران نداشتیم.

رایزن بازرگانی پاکستان در ایران با اشاره سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان در سال ۲۰۱۵ گفت: ما ۳۵۰ میلیون دلار معاملات رسمی با ایران داشتیم  و در سفر آقای روحانی هدف تجارت ۵ میلیارد دلاری مطرح شد.

نظر محمد رانجها بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که تریلی های ایران کوچکتر از استاندارد تریلی های پاکستان است و پیشنهاد دادیم تا با خط راه آهن ایران پاکستان همه روزه سفر تجاری داشته باشیم اما ۳ یا ۴ قطار در ماه بین ایران و پاکستان رفت و آمد دارند.

وی در خصوص مراودات اقتصادی نیز گفت: دولت پاکستان الان ۱۰۰ مگاوات برق را از ایران خریداری می کند و ما تقاضای ۱۰۰۰ مگاوات را دادیم و شرکت الکتریسته سونی پاکستان در تلاش است تا سهم خرید برق از ایران به ۳ هزار مگاوات برسد.

رایزن بازرگانی پاکستان در ایران اظهار کرد: سال ۲۰۰۴ قراردادی میان پاکستان  ایران امضا شد  تا مالیات های بین دو کشور کم شود و سال ۲۰۰۶ این قراداد فعال شد اما هنوز حجم مبادلات تجاری خوبی با ایران نداریم و تیمی در حال رایزنی است تا ۳ قرارداد تجاری با ایران منعقد شود.

وی گفت: ما بهترین برنج دنیا داریم و به ایران صادر می کنیم اما موانعی ایجاد شده و بهانه ایران این است که فقط محصولات  کشاورزی خودمان را رواج می دهیم  و برنج ما را نمی خواهند. همچنین  از سال ۲۰۱۰ خواستار آزادشدن واردات نارنگی و پرتقال به ایران هستیم.

رایزن بازرگانی پاکستان در ایران همچنین تاکید کرد: برنج پاکستان ارگانیک  است و صنعتی نیست.

وی بیان کرد: پاکستان بهترین وسایل جراحی را می سازد اما ایران از ما نمیخرد و  همین محصول که ما به اروپا صادر می کنیم، اروپا با مارک خود به ایران می فروشد و قیمت ما برای فروش صد دلار باشد اروپا همان کالا را با هزار دلار به ایران می فروشد.

نظر محمد رانجها همچنین گفت: پاکستان تولیدات چرم خوب دنیا را دارد و توپ های فوتبال  ساخت پاکستان است و با توجه به اینکه ایران تیم های فوتبال خوبی دارد از ما توپ بخرد.

رایزن بازرگانی پاکستان در ایران با اشاره به وجود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ایران گفت: ما خواستار مبادلات تجاری بیشتر با ایران هستیم.

کد خبر 3849454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha