۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳

تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان در نشستی بررسی می‌شود

تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان در نشستی بررسی می‌شود

نشست «بررسی تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان از آغاز تا امروز» برگزار می‌­شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سرور رجایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان افغانستانی با اعلام این خبر گفت: ادبیات کودک و نوجوان افغانستان می‌تواند با هدف شناساندن بهتر خود به نویسندگان و مردم شریف ایران و برای آن‌هایی که به ادبیات کودک و نوجوان عشق می‌ورزند، قدم بزرگی برای معرفی این بخش پُر رنگ و لعاب ادبی بردارد.

محمد سرور رجایی در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری استان تهران، افزود: زبان فارسی یک اصل است. ادبیات کودک در این اصل شاخه‌های پُر برگ و گلی است که متأسفانه در کشور من هنوز دیده نشده است.

وی افزود: امیدوارم برنامه‌ای که با همکاری و مساعدت حوزه هنری کودک و نوجوان راه‌اندازی کردیم قدم پرباری باشد برای معرفی بخشی از داشته‌های فرهنگی ملت افغانستان و راه را برای رفاقت دیرینه کودکان و نوجوانان افغانستان با کودکان و نوجوان ایران اسلامی باز کند.

مدیر مسئول نشریه کودکان «باغ» ادامه داد: ما گام اول را بر می‌داریم به امید اینکه بتوانیم ادبیات مغفول مانده کودک و نوجوان افغانستان را برای مخاطبش معرفی کنیم. ادبیات کودک و نوجوان افغانستان و ایران می‌تواند در کنار هم باغ‌های بسیار خرمی بیافریند تا سال‌های سال و تا قرن‌های قرن کودکان زبان فارسی در این باغ در کنار یکدیگر بازی و شادی کنند، شعر بخوانند، قصه بگویند و به هم لبخند بزنند.

رجایی در پایان گفت: نشست «بررسی تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان از آغاز تا امروز» به همت حوزه هنری کودک و نوجوان، روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن اوستا حوزه هنری به نشانی: تهران، خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می­‌شود.

کد خبر 3849465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha