۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸

در نشست فعالان اقتصادی با سفرای هند، افغانستان و پاکستان تاکید طرح شد:

لزوم رفع موانع مراودات تجاری ایران با کشورهای هدف

لزوم رفع موانع مراودات تجاری ایران با کشورهای هدف

کرمانشاه- در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه بر لزوم رفع موانع مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای هندوستان، افغانستان و پاکستان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی کرمانشاه و سفرای هند، افغانستان و پاکستان امروز سه شنبه در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه دراین جلسه بر ارتباطات تجاری بیش از با کشورهای هندوستان، پاکستان و افغانستان تاکید کرد.

نعمت الله حقیقی بیان کرد: افغانستان، پاکستان و هندوستان کشورهای هدف صادرات ما به ویژه در بحث محصولات کشاورزی و خصوصا گیاهان دارویی هستند.

وی گفت: سابقه صادرات ما در گیاهان دارویی با کشورهای پاکستان و هندوستان بیش از صد سال است که صبغه در کرمانشاه دارد و امیدواریم با مبادله تجاری متوازن شرایطی فراهم شود تا سطح مراودات تجاری با این سه کشور افزایش یابد .

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بیان کرد که پاکستان یکی از بازارهای هدف برای واردات برنج است .

جهانبخش شکری عضو انجمن فولاد ایران در این جلسه بر برقراری روابط دوطرفه تجاری و بازرگانی با کشورهای هدف تاکید کرد.

محمدی، رئیس اتاق تعاون استان نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های استان کرمانشاه گفت: مسیر جاده ابریشم از کرمانشاه است که به خاورمیانه  و کشورهای دور دست منتهی می شود.

وی بیان کرد:  ۲۸ تعاونی مرزنشین و ۴۵۰ هزار عضو  در اتاق  تعاون داریم  و ما ظرفیت ۱۵ هزار تن برنج داریم که اگر کشورهای هدف از جمله پاکستان و افغانستان با قیمت مناسب به ما بفروشند وارد خواهیم کرد.

محمدی با اشاره صادرات نخود استان کرمانشاه به کشورهای افغانستان و پاکستان گفت: در بحث صنایع دستی  و گردشگری نیز ظرفیت های خوبی در استان داریم.

 خلیل تنها یکی از فعالان اقتصادی استان کرمانشاه در این نشست اظهار کرد که مشکلات متعددی برای صدور ویزای پاکستان وجود دارد.

وی بیان کرد: شایعاتی مبنی بر اینکه هندوستان برنج صنعتی وارد ایران می کند وجود دارد که امیدواریم طرف هندی پاسخ این شایعه را داشته باشند.

در این جلسه همچنین عنوان شد که پاکستان به علت بی برنامگی بازار ایران را از دست داده است.

سفیر هند در است جلسه عنوان کرد کرد برنج هندوستان ارگانیک است.

کد خبر 3849583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha