۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۲۴

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه:

کنسرسیوم صادراتی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی ایجاد شود

کنسرسیوم صادراتی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی ایجاد شود

ارومیه – رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه بر ضرورت ایجاد یک کنسرسیوم در حوزه تجارت و فرآوری محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام تاج الدینی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه پیگیری روند زنجیره تامین و توسعه صادرات سیب درختی استان از رفع ممنوعیت صادرات انگور به اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: این امر باعث رونق صادرات انگور های ذخیره سازی شده در سردخانه های استان می شود.

وی ادامه داد: امید است فعالان اقتصادی و صادر کنندگان از فرصت رخ داده نهایت استفاده را بنمایند و با صادرات انگور به اقلیم کردستان عراق باعث گسترش بازار این محصول شده و موجب ارز آوری به کشور گردد.

تاج الدینی با بیان ضرورت جایگزین کردن روش های نوین آبیاری در مزارع و تغییر الگوی کشت و استفاده اصولی و بهینه از علوم و تکنولوژی روز به منظور کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری بر حمایت دستگاههای اجرایی ذیربط از مولفه های ذکر شده تاکید کرد.

آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت توسعه صادرات سیب درختی کشور انتخاب شد

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این نشست از انتخاب آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت تامین و توسعه صادرات سیب درختی کشور خبرداد.

احمد دهقان انتخاب آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت تامین و توسعه صادرات سیب درختی کشور، هماهنگی و همکاری اتحادیه ها و تشکلها را با سازو کار و مشوق های موجود در ساماندهی صادرات سیب درختی در اولویت کاری تشکیل زنجیره های تولید عنوان کرد.

وی با اشاره به نحوه ترسیم ساختار اولیه این زنجیره، اعتماد سازی و ایجاد بسترهای لازم برای بهره مندی از امتیازات و خدمات دولت در صادرات و تشکیل زنجیره ها را حائز اهمیت دانست.

کد خبر 3849712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha