۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳

مدیرکل شیلات اردبیل:

ایجاد بازارچه تخصصی آبزیان در اردبیل ضروری است

ایجاد بازارچه تخصصی آبزیان در اردبیل ضروری است

اردبیل – مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با توجه به مطالعاتی که از وضعیت فروش آبزیان در شهر اردبیل صورت گرفته احداث بازار تخصصی نیاز مبرم شهر تا چهار سال آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میر آرمان واعظی ظهر چهارشنبه در جلسه تنظیم بازار شهرستان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر بازار مجزایی برای فروش آبزیان در سطح شهر اردبیل فعال نیست و این در حالی است که آبزیان یکی از مهم‌ترین بخش‌های رژیم غذایی شهروندان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته موضوع راه‌اندازی بازار تخصصی فروش آبزیان را با دستگاه‌های متولی درمیان گذاشتیم و در حال حاضر لازم است برای تحقق این مهم شهرداری همکاری داشته باشد.

مدیرکل شیلات استان با تأکید به اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث بازار اعلام آمادگی کرده است، اضافه کرد: ما نیازمند حداقل دو هزار مترمربع فضا در داخل شهر هستیم تا بتوانیم این بازارچه را دایر کنیم.

واعظی ادامه داد: در شهرک کارشناسان و کوثر زمین‌هایی مورد بررسی قرار گرفته اما اختصاص آن نیازمند همکاری مجموعه شهرداری است.

وی با تأکید به اینکه فرهنگ‌سازی برای مصرف ماهی نیازمند تأمین زیرساخت‌ها از جمله مکان مناسب خریدوفروش آبزیان است، اضافه کرد: در واقع این بازار در حد چند مغازه خریدوفروش ماهی محدود نبوده و می‌تواند به عنوان بازار تخصصی فروش آبزیان مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 3850366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha