۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست:

شهر قزوین عملکرد مثبتی در گریز از خودرو محوری دارد

شهر قزوین عملکرد مثبتی در گریز از خودرو محوری دارد

قزوین- مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شهر قزوین را بعد از شهر نیشابور و اصفهان می‌توان به عنوان سومین شهر موفق در عملکرد گریز از خودرو محوری نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد درویش روز چهارشنبه در اولین همایش چشم انداز حمل و نقل پاک با محوریت دوچرخه در شهر که در سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد اظهار کرد: در معرفی شهری که بیشترین عملکرد مثبت را در گریز از خودرو محوری با ایجاد زیرساخت‌های امن برای دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی دارند می‌توان بعد از نیشابور و اصفهان نام شهر قزوین را برد.

وی با بیان اینکه در کلان شهر مردم روزانه ۲۰میلیون ساعت در روز عمر خودشان را در ترافیک تلف می‌کنند، گفت: طبق آمار ۱۷ بیماری از طریق سیستم حمل و نقل فعلی در کشور در حال گسترش است که می‌توان به بیماری‌های سرطان، سکته، دیابت و کبد پر چرب اشاره کرد و هزینه ای که دولت برای درمان این ۱۷ بیماری پرداخت می‌کند سالیانه ۴۰هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه سالانه ۵ هزار نفر بر اثر آلودگی در کشور میمیرند، گفت: همه باید به همدیگر کمک کنند تا حمل و نقل شهری و پاک را به شهر برگردانیم و به گونه‌ای شود که شهروندی اگر می‌خواهد خودور تک سرنشین را بیرون آورد خجالت بکشد.

درویش افزود: متاسفانه طرح پویش سه شنبه‌های بدون خودرو  رنگ و بوی سیاسی گرفت و موفق عمل نشد.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: شهردار خوب شهرداری است که توانسته به حمل و نقل عمومی کمک کرده باشد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای حفظ محیط زیست گفت: برای گریز از خودرو محوری نیاز به شهامت داریم و باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

درویش افزود: فعالان محیط زیست همه باید در همه محورها فعال باشند و فقط در زمینه فعالیت خودشان حرکت نکنند.

وی تصریح کرد: همه ما نسبت به کشورمان مسوول هستیم و زمانی که برخی انجمن های مردمی قزوین نگران باغ شهرها هستند در کنار این نگرانی باید نگران هوای آلوده باشند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری نیازی به پول نداریم بلکه نیاز به اراده قوی در این زمینه داریم.

درویش بیان کرد: همانطور که توانستیم نصب پنجره دوجداره در ساختمان‌ها را اجباری کنیم و یا توانستیم فرهنگ بستن کمربند ایمنی را به تحقق برسانیم، پس می‌توانیم با عزم جدی این مهم را هم به تحقق برسانیم.

وی تصریح کرد: باید از مدیران، رهبران و نخبگان بخواهیم که به جای حرف زدن در این زمینه به صورت عملی وارد کار شوند.

درویش با تصریح اینکه باید شعار دادن برای ترویج دوچرخه سواری را تمام کرد و در این زمینه وارد عمل شویم، گفت: برای ترویج دوچرخه سواری باید از خودمان شروع کنیم.

کد خبر 3850450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha