۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۰۳

رئیس مجلس شورای اسلامی در گرگان:

بودجه عمرانی کشور تسهیل کننده نیست

بودجه عمرانی کشور تسهیل کننده نیست

گرگان- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود که این سهم نمی تواند موتور محرک کشور باشد و این میزان بودجه عمرانی تسهیل کننده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، گفت: ایران در حالتی قرار دارد که جنس تهدیداتش همجنس تهدیدات ابتدای انقلاب نیست.

وی با بیان این که  باید باید این تهدیدات را خوب شناخت، افزود: هم اکنون شاخص ترین تهدید در حوزه اقتصاد است که باید در مورد مشکل و حل آن به وفاق رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بخش های امنیتی از سپرهای ایمن برخوردار است، ادامه داد: مردم و علما برای شکل گیری امنیت کنونی تلاش کرده اند.

وی معارف اهل بیت (ع) را یک ظرفیت بزرگ دانست و بیان کرد: آنچه که در شرایط کنونی ضعف محسوب می شود این است که در حوزه اقتصادی باید فهم مشترک به وجود آید که نقش آن مشاهده می شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی به بودجه نگاه می شود حدود ۲۰۰ هزار میلیارد بودجه جاری و ۲۰ هزار میلیارد بودجه عمرانی است، ادامه داد: ۹۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود که این سهم نمی تواند موتور محرک کشور باشد و این میزان بودجه عمرانی تسهیل کننده نیست.

لاریجانی با تاکید بر این که نباید برخورد سیاسی با بحث های اقتصادی داشت، خواستار نگاه هوشمندانه درباره مشکلات کشور از جمله اشتغال و کاهش هزینه های کشور شد.

وی با انتقاد از این که سیستم جاری کشور علی رغم تاکید رهبر معظم انقلاب، در حال چاق شدن است، تصریح کرد: هزینه های در کشور می شود که ضروری نیست و می توان با کمک مردم آن ها را اجرا کرد.

وی ایجاد کارآفرینی و تولید را بسیار کشور ضروری دانست و ضمن تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران، گفت: سرمایه های سرگردان بین المللی بسیاری وجود که دنبال سرزمینی امن برای حضور هستند و  ما باید از این فرصت ها بهترین بهره را ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که قانون تسهیل کسب و کار و رفع موانع کسب و کار به درستی اجرا نشده است، گفت: متاسفانه شاهدیم برخی افراد برای سرمایه گذاری و کارهای تولیدی باید کفش آهنین به پا کنند و بخش زیادی از صنعت‌گران ما هم با معوقات بانکی روبرو هستند.

وی خواستار حل مشکلات بخش تولید و صنعت شد و اظهار کرد: باید وابستگی ما به نفت کاهش یابد.

وی از پیگیری طرح آمایش سرزمین در برنامه ششم توسعه خبرداد و بیان کرد: فعال کردن اقتصاد مناطق برای ما مهم است و در استان‌هایی همانند گلستان امکان تبدیل شدن به یک استان صادراتی وجود دارد.

لاریجانی در پایان این دیدار ضمن تاکید بر این که منطقه آزاد اینچه برون گلستان باید زمینه صادرات را تقویت کند، وعده داد این طرح در مجلس تصویب شود.

کد خبر 3850904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha