۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸

امام جمعه موقت زاهدان:

آزاد سازی حلب توازن قدرت در منطقه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد

آزاد سازی حلب توازن قدرت در منطقه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد

زاهدان - امام جمعه موقت زاهدان گفت: مهمترین دستاورد آزادسازی حلب این بود که توازن قدرت در منطقه به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد و جریان های تکفیری و در راس آنها آل سعود شکست سختی خوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد راهداری در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت امام صادق (ع) اظهار داشت: پیامبر اسلام پیامبر رحمت و مهربانی برای همه بشریت بود.

وی افزود: به سبب اینکه حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت است و همچون نوری برای همه عالم است دشمنان با ایجاد گروه هایی همچون داعش تلاش می‌کنند به نام اسلام، چهره رحمت و نورانی دین اسلام را وارونه نمایش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضرت امام صادق (ع) در زندگی پر برکتشان با ایجاد پایگاه های فرهنگی و تبلیغاتی مردم را آگاه کردند تا خودشان از دینشان حمایت و پاسداری کنند و با تربیت شاگردان بسیار به دنبال بصیرت افزایی در جامعه بودند.

 امام جمعه موقت زاهدان افزود: امام صادق(ع) در مبارزاتشان بعد سیاسی را هم مدنظر داشتند و با ایجاد نهضت بزرگ تولید علم، معرفت و شناخت همواره در برابر ظلم و ظالم موضع گیری کردند.

وی با اشاره به برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس گفت: نخست وزیر انگلیس با آن حرف ها به دنبال ایران هراسی بود تا بتواند منافع کشور خودش را دنبال کند.

وی افزود: چون انگلیس مدتی است از اتحادیه اروپا خارج شده است و در بحران اقتصادی به سر می برد به همین دلیل این استعمار پیر از این راه می خواست که به این کشورها اسلحه بفروشد و بحران اقتصادی خودش را جبران کند.

حجت‌الاسلام راهداری گفت: دلیل دیگر این اظهارات این است که مدتی است بین برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در برخی مسائل اختلافاتی وجود دارد به همین دلیل با این اظهارات و نشست می خواستند نشان دهند که اختلافی بینشان وجود ندارد.

وی با اشاره به آزاد سازی حلب گفت: آزاد سازی حلب برکات، نتایج و دستاوردهای داخلی، منطقه ای و بین المللی برای سوریه و کشورهای جبهه مقاومت داشت.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: از جمله نتایج آزاد سازی حلب مستحکم تر شدن جایگاه دولت و ارتش سوریه و انتقال نبرد از دمشق و پایتخت به خارج از آن است.

وی گفت: علاوه بر این از دیگر دستاوردهای منطقه ای این پیروزی این بود که توازن قدرت در منطقه به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد و جریان های تکفیری و در راس آنها آل سعود شکست سختی خوردند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول الله(ص) ۴ ارتش، در جنوب شرق کشور، افزود: این رزمایش نشان داد که ارتش ایران اسلامی ارتشی قدرتمند و دارای پشتوانه مردمی است.

حجت‌الاسلام راهداری تصریح کرد: راه‌اندازی ۱۲ بیمارستان صحرایی در جنوب شرق کشور به دستور رهبر معظم انقلاب و توسط سپاه پاسداران جهت خدمت و محرومیت‌زدایی از این مناطق است.

وی گفت: ایجاد این بیمارستان ها موجبات خیر و برکات فراوان در این منطقه از کشور شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ثبت احوال گفت: نخستین شناسنامه در ایران به نام فاطمه ایرانی در ۳ دی سال ۱۲۹۷ صادر شد که جای افتخار است که اولین نامی که در ایران ثبت شده است به نام دختر پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده است.

امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور است و همینطور پایین‌ترین رتبه در ثبت طلاق در کشور را داراست که بسیار ارزشمند است و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

کد خبر 3851927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha