۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰

معاون هنری وزیر ارشاد:

عدالت فرهنگی در جشنواره بین المللی تئاتر کودک محقق شد

عدالت فرهنگی در جشنواره بین المللی تئاتر کودک محقق شد

همدان - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدالت فرهنگی در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک محقق شد، گفت: اجرای تئاترهای اثرگذار و سازنده نباید تنها به ایام جشنواره محدود شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی ظهر شنبه در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک  و نوجوان در همدان با بیان اینکه عدالت فرهنگی که خواست دولت بود در این جشنواره محقق شد، خطاب به رضا فیاضی گفت: بنده نیز عضو شماره ۱۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودم و خاطرات خوبی در دوران کودکی دارم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت تئاتر دانش آموزی بیان کرد: در مدرسه یک تئاتر برای ما اجرا کردند که در آن فضایی که یک بازیگر ایجاد  می کرد بسیار مورد توجه بود و همین امر تبدیل به یک جریان تند در کار تئاتر می شد.

وی بابیان اینکه سال ها عضو شورای طرح برنامه سیما بوده ام، گفت: خوشبختانه تئاتر کودک و نوجوان در جامعه در حال جا افتادن است و باید از این پس به موضوع تقویت زیرساخت آن فکر کرده و به این مهم توجه داشته باشیم.

مرادخانی همچنین با بیان اینکه مجری کودک باید توانایی برقراری ارتباط با کودکان را داشته باشد زیرا آموزش ها و حرکات و رفتار مجری در تربیت کودکان دخیل است، گفت: امسال اتفاقات خوبی در جشنواره بیست و سوم تئاتر رخ داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه استقبال خوبی از جشنواره تئاتر کودک همدان شد، افزود: تئاتر کودک و نوجوان در جامعه جا افتاده و باید به تامین زیر ساخت های این تئاتر توجه بیشتری شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال اتفاقات خوبی در جشنواره رخ داد و شهرستان ها فعالیت های خوبی داشتند که این همان عدالت فرهنگی دولت بود که در این جشنواره محقق شد.

وی با اشاره به استقبال ۱۳۵ هزار نفر از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عنوان کرد: استقبال خانواده ها از جشنواره حائز اهمیت است.

مرادخانی بابیان اینکه نباید در آینده تنها به برگزاری جشنواره بسنده شود بلکه تئاتر کودکان باید در طول سال ساری و جاری باشد، بر فعالیت مستمر دبیرخانه تاکید کرد و گفت: باید دبیر جشنواره هر چه زودتر مشخص شود که پیشنهاد من شهرام کرمی است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اجرای تئاترهای اثرگذار و سازنده نباید تنها به ایام جشنواره محدود شود بلکه باید در این زمینه در طول سال شاهد ارائه کار باشیم، گفت: تئاتر دانش‌آموزی نیز باید مورد توجه باشد.

کد خبر 3852339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha