۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰

پژوهشگران همواره باید مورد توجه باشند

پژوهشگران همواره باید مورد توجه باشند

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: متولیان عرصه پژوهش باید توجه داشته باشند که استعدادهای پژوهشگران که شاید چند دهه پیش به آنها توجه نمی شد امروز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرتیپ  عبدالرحیم موسوی صبح امروز در اولین جشنواره دانش و پژوهش نیروهای مسلح (جشنواره امام علی) گفت: هنوز در ایامی معطر به عطر پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) قرار داریم، این ایام را به پژوهشگران تبریک عرض می کنم.

وی ضمن تشکر از سردار اشتری و معاون پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح و میزبانان برگزاری این برنامه افزود: این جشنواره کاری ابتدایی است و قرار است هر دوسال یک بار برگزار شود که خوشبختانه با فعالیت و تلاش های نیروی انتظامی این برنامه امروز برگزار شد.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با اشاره به اینکه شکرگزاری این همه استعداد و ظرفیت به تدبیر و تسهیل قبل و بعد از این تقدیرها صورت می گیرد گفت: خصوصیت ویژه ملت ایران آرمان خواهی در مسیر الگو شدن برای جهانیان است؛ ملت بزرگی که در ایجاد تمدن اسلامی همه ویژگی های اسلامی را دارد و زیر بار زور نمی رود.

سرتیپ موسوی با تاکید بر اینکه منظور از علم، علم ابتدایی نیست، افزود: علمی که مخلوط باشد با خودش هزار مشکل پدید می آورد؛ ما علمی می خواهیم که از دل مردم بجوشد و حساب شده و سنجیده باشد و سعادت را با خود به همراه بیاورد که چنین علمی پدید نمی آید مگر با تربیت پژوهشگران متعهد و آرمان خواه و وجود سیاست های هدفمند که بیش از نیمی از این اهداف قابل دسترسی است.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که امروز نخبگان متعهد ما همواره آرمانخواهی را در دل خود نگه دارند چرا که در این صورت کمبودها ما را از ادامه راه ناامید نخواهد کرد؛ همچنین متولیان عرصه پژوهش باید توجه داشته باشند که استعدادهای پژوهشگران که شاید چند دهه پیش به آنها توجه نمی شد امروز باید مورد توجه قرار گیرد.

موسوی ادامه داد: متأسفانه گاهی، بعضی ها با تکیه بر چارچوب های غیرمقید منجر به بروز بسیاری از مشکلات می شوند؛ از طرفی گاهی ما آنقدر خودمان را به چارچوب های خود تنیده محدود می کنیم که از اهداف مورد نظر باز می مانیم.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در سیاست های پژوهشی باید آرمانگرایی مد نظر باشد ما باید سامانه ای قوی برای استفاده پژوهشگران داشته باشیم؛ از جمله یکپارچه کردن پژوهش ها در نیروهای مسلح است که باید با ایجاد آن به یکپارچگی برسیم .

کد خبر 3853987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha